#1 Skrevet November 6, 2007 Hallo! Har montert turbotrykksmåler og fant ut at bilen var i nødmodus. Gåen N75 ventil Har bare 0.3 i ladetrykk og har bestilt ny ventil med J på slutten. Men! det eg lurer på er at når eg starter bilen, kald, så ligger måleren på -0.8 -1 for så og stige til 0.3 når eg gir på, og detter tilbake til -0.8 men, når eg har kjørt en stund så stopper den og falle tilbake til -0.8 stopper på -0.4 og kjører eg en del til så kan den stige helt opp til at den stopper på 0..? altså, at den omtrent lader på tomgang? er dette normalt? kan det skyldes N 75 ? kjører rundt med den defekte til eg får den nye, skal få den på torsdag eller noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2007 Kan du ha montert måleren feil? At det er en lekasje en plass? Hørres veldig rart ut at den ikke går ned til -0,8 bar. Skal ligge på det kald og varm. Tror ikkje det har någe me ventilen og gjøre at den legge seg på 0 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2007 nei, skal være koplet rett ventilen, det merkelige er at det skjer HVERGANG bilen blir varm.. funker som gull når den er kald.. hmm? noen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2007 tenkte på måleren din, og ikke ventilen. om måleren er montert riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 6, 2007 skrev feil, mente måleren.. skal være koplet rett den.. eneste at eg hadde ikke nok slange fra autogauge måleren så måtte skjøte den med en plastslange i blått, slik som blir brukt i trykklufts dører og slikt, for sånne av dere som jobber med slikt hadde heller ikke slange klemmer så midlertidig brukte eg sorte små strips, strammet godt det og virker som om alle slangene sitter godt.. det merkelige er jo at måleren fungerer når bilen er kald? så om det er en lekasje, hvorfor kommer den kun når bilen blir varm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2007 Kan ikke være at slangen du bruker blir myk når den blir varm, og suges flat av vakumet når bilen blir varm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 7, 2007 Kan ikke være at slangen du bruker blir myk når den blir varm, og suges flat av vakumet når bilen blir varm? Tipper noe av feilen ligger der ja. Men prøv og bytt hele slangen så du har en komplett slange eller skjøt med en plastik/metall overgang. Det får du sikkert på biltema 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 7, 2007 jepp, ok får prøve det.. ) irriterende at ikke den slangen som fulgte med måleren var lang nok.. manglet bare 30 cm eller no.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 12, 2007 fant ut av det! flaut.. var inni holderen til måleren hadde litt for lang der inne slik at den ble bøyd en anelse for kraftig.. så easy fix når eg endelig fant feilen! men takk for alle svara! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...