merkelig oppførsel turbotrykksmåler A4 1.8 TQ

Anbefalte innlegg

Hallo! :)

Har montert turbotrykksmåler og fant ut at bilen var i nødmodus. Gåen N75 ventil Har bare 0.3 i ladetrykk og har bestilt ny ventil med J på slutten.

Men! det eg lurer på er at når eg starter bilen, kald, så ligger måleren på -0.8 -1 for så og stige til 0.3 når eg gir på, og detter tilbake til -0.8 men, når eg har kjørt en stund så stopper den og falle tilbake til -0.8 stopper på -0.4 og kjører eg en del til så kan den stige helt opp til at den stopper på 0..? altså, at den omtrent lader på tomgang? er dette normalt? kan det skyldes N 75 ? kjører rundt med den defekte til eg får den nye, skal få den på torsdag eller noe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ha montert måleren feil? At det er en lekasje en plass? Hørres veldig rart ut at den ikke går ned til -0,8 bar. Skal ligge på det kald og varm. Tror ikkje det har någe me ventilen og gjøre at den legge seg på 0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, skal være koplet rett ventilen, det merkelige er at det skjer HVERGANG bilen blir varm.. funker som gull når den er kald.. hmm? noen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte på måleren din, og ikke ventilen. om måleren er montert riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skrev feil, :) mente måleren.. skal være koplet rett den.. eneste at eg hadde ikke nok slange fra autogauge måleren :P så måtte skjøte den med en plastslange i blått, slik som blir brukt i trykklufts dører og slikt, for sånne av dere som jobber med slikt :) hadde heller ikke slange klemmer så midlertidig brukte eg sorte små strips, strammet godt det og virker som om alle slangene sitter godt.. det merkelige er jo at måleren fungerer når bilen er kald? så om det er en lekasje, hvorfor kommer den kun når bilen blir varm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke være at slangen du bruker blir myk når den blir varm, og suges flat av vakumet når bilen blir varm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke være at slangen du bruker blir myk når den blir varm, og suges flat av vakumet når bilen blir varm?

Tipper noe av feilen ligger der ja.

Men prøv og bytt hele slangen så du har en komplett slange eller skjøt med en plastik/metall overgang.

Det får du sikkert på biltema : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, ok får prøve det.. :o) irriterende at ikke den slangen som fulgte med måleren var lang nok.. manglet bare 30 cm eller no..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant ut av det! :)

flaut.. :P:) var inni holderen til måleren hadde litt for lang der inne slik at den ble bøyd en anelse for kraftig.. :) så easy fix når eg endelig fant feilen! :)

men takk for alle svara!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.