#1 Skrevet November 6, 2007 Heisann, har en kamerat som har kjøpt en a4.. denne har hatt en skade i front og rettet hos godkjent verksted.. han har fått bilen grisebillig fordi da de startet den og satte den i revers skjer det ingenting, akkruat som å ha den i fri.. vi har forbeholdt oss att kassen må ut og overhales.. men før vi gjør dette tenkte jeg, jeg kunne høre her om noen har vært borti samme sak? kanskje en eller annen føler/innslag ikke henger helt med slik att den tror den er i fri.. aldri vært borte i disse kassene så da spør jeg.. dette er en 97/8 fwd 1.8t tiptronic. takker for alle svar.. mvh ulf erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2007 Kan eg spørre ka grisebillig er, siden tiptronic kassen ganske sikkert er defekt?? Kjent svakhet.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2007 tenkte meg den kom, hehe.. det er så billig att 20lapper i overhaling lønner seg så dette er altså en mekanisk feil i selve kassen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2007 Sjekk multifunksjonsbryteren. Denne er kjent at kan ha problemer med reversen. Denne kan du bytte selv. http://www.audiworld.com/tech/eng105.shtml 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 6, 2007 Reverse er det første som ryker på disse kassene, da er den vel defekt. Vis jeg ikke tar feil koster det 40k for en ny overhalt en på nbs, men er noe usikker på om prisen stemmer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2007 okei, flott.. takker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 6, 2007 Reverse er det første som ryker på disse kassene, da er den vel defekt. Vis jeg ikke tar feil koster det 40k for en ny overhalt en på nbs, men er noe usikker på om prisen stemmer.. fått pris på byttekasse til 22lapper.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 6, 2007 fått pris på byttekasse til 22lapper.. Siden det er snakk om mye penger kan det jo kanskje være en idè og høre med huggere i sverige også, muligens du får en fult brukbar en der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 6, 2007 Jeg ville heller fått overhalt kassa og samtidig handlet inn noen forsterkede deler om mulig.. Et annet alternativ er å bygge om til manuel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 6, 2007 men ettersom bilen var i orden og i daglig bruk før smellen, skulle man tro att kassen i seg selv har klart seg(nå veit ikke jeg hvor skjøre disse er)og att det er noe utvendig, feks denne føleren nevnt over som kan være problemet.. det er også tatt vagcom test på den uten resultater.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 6, 2007 Hadde det vært bryteren hadde du nok ikke fått bevget bilen i det hele tatt, det er reversen som er gåen = overhaling eller bytte av kassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 6, 2007 Tror nok jeg ville forsket litt på det før jeg byttet kassa. Er helt sikkert en del verdier du kan kikke på med vag-com for å se om kassa fysisk går i revers når du sjalter. Er det kun revers som mangler,og fungerte det helt fint før kræsjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 6, 2007 Fant litt info her: http://www.rats.no/gear_Vag.html Sikkert verdt å ta en prat med de HVIS kassa er sluttkjørt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 6, 2007 Hadde det vært bryteren hadde du nok ikke fått bevget bilen i det hele tatt, det er reversen som er gåen = overhaling eller bytte av kassa. Joda, det får man. Jeg vet om en som hadde samme problemet med en A6, og der var det kun reversen som ikke fungerte. Akkurat som bilen sto i fri. Hele bryteren trenger ikke å gå med en gang. Jeg ville nå iallefall sjekket multifunksjonsbryteren før jeg hadde rivd ut kassa og bytta den. Men du vet kanskje noe mer enn meg, siden du er så bombastisk i uttalelsene dine... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 6, 2007 Tror nok jeg ville forsket litt på det før jeg byttet kassa. Er helt sikkert en del verdier du kan kikke på med vag-com for å se om kassa fysisk går i revers når du sjalter. Er det kun revers som mangler,og fungerte det helt fint før kræsjen? bilen er vært i daglig drift før krasj, så ja revers var også i orden.. har tenkt litt på dette å sjekke opp nøyere før man tar ut kasse å hiver pengebunkene ut av vinduet for ingenting.. hvor kan jeg få tak på en slik føler så vi kunne prøvd/sett om den fungerer da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 6, 2007 Joda, det får man. Jeg vet om en som hadde samme problemet med en A6, og der var det kun reversen som ikke fungerte. Akkurat som bilen sto i fri. Hele bryteren trenger ikke å gå med en gang. Jeg ville nå iallefall sjekket multifunksjonsbryteren før jeg hadde rivd ut kassa og bytta den. Men du vet kanskje noe mer enn meg, siden du er så bombastisk i uttalelsene dine... hørtes lovendes ut.. godt mulig kassen er ferdig som ben sier, men siden man skal prøve å få til en human pris er det verdt forrsøket med å bytte føler. noen som har en til lån takker for alle svar så langt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...