Olje trykk(kansje) problemer S4!!!!!

Anbefalte innlegg

Skulle bare ut å strekke litt på beina til S4;) men etter å ha kjørt litt så begynte olje varselingen å blinke: eek : Fikk vridd av motoren og kommet meg i siden,inspiserte under bilen og så på peile pinnen,alt så helt fint ut.tok sjensen på å starte opp litt for å see på olje trykket.olje lampen lyste ikke lenger,men olje trykket lå på rund 2bar på tomgang og økte til rundt 5bar så fort jeg tråkket litt på gassen,er dette riktig,skal vel ligge jevnt høyt vell(mener å huske at den har gjort det ,gullfisk hukomelse): klø : Har ikke noe særlig erfaring med disse bilene enda,kjøpte bilen for 1 1/2 uke siden,typisk vis det skulle være noe kødd med en gang: bh :: bråk :

Det er foresten en 1993 2,2T S4

 

Trenger hjelp ja!!!:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peilet oljen? :P

 

Tror ikke det trykket der er galt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda,peilet oljen,bra med olje på motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var dette under breisladder eller bare vanlig kjøring? Ikke skape noe falsk trygghet, men følerne på disse gamle :P bilene kan jo fort vase litt da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var under vanlig kjøring,motoren var ikke blitt god og varm enda,så jeg rakk aldrig å "tråkke" på litt.

Så kontroll panelet kan drive å tuller litt,det kan kansje bare være en føler som ikke er helt go,som du sier.

Blir jo noe nervøs når det begyner å blinke i displayet: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok bare en føler ja, oljetrykket som du viser til er ihvertfall normalt på varm motor. På kald motor er oljetrykket oppimot 5 bar på tomgang også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sitter den oljetrykks føleren,noen som vet:confused:

Kansje greit å få byttet den,så jeg ikke får for mange nervøse opplevelser: faint :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme på min , spesielt i kaldt /fuktig vær da går den check saken bananas :tr:. Til meg holder det som regel å stoppe så starte bilen igen , da blir den ok 80 % av tilfellene. tenkte jeg skulle dykke dypere i dette problemet ved anledning. Når det gjelder oljetrykket så detter min også ned på en 2-2,5 bar når den står på tomgang og vipper opp på 5 så snart man rører gassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, self check har skremt vannet av meg endel ganger før, men nå slenger jeg bare et blikk på de andre instrumentene for å konstatere at den farer med løgn.. Mitt oljetrykk er på topp når den er kald, med varm motor er det rundt 2 Bar på tomgang, og 4-5 et sted (tror den mener 5) når jeg er over ca. 2000rpm. Ikke uvanlig, i hvertfall.

Det er flere tråder her om instrumentet på C4'ene, men kort fortalt går fixen ut på å rense innvendige kontakter og lodde over kalde loddinger.. Jeg får både rødt batteri, rød brems, rød oljekanne, rød vanntemp, gul brems og gul lampe med ujevne mellomrom. Verst er det når den begynner å pipe, og det bare flimrer en og annen linje i displayet.. :P

Georg: Vi får ta en self-check-fikse-seanse, tror jeg! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.