#1 Skrevet November 6, 2007 Hey.. Nå mot den kommende vinteren sitter jeg med tanken på å ta olje bytte på motoren og luftfilter bytte samt oljefilter.. Jeg lurer på hva som er best? Jeg kjører en 90 modell 90hk...Hva er den beste oljen for min motor? har litt ventil tikking når motoren er kald, kanskje det hjelper med bytting av olje? Jeg har også et luft filter fra K&N, satt på en 8v jeg hadde før, kan denne brukes på min nåværende golf?..har dette noen fordeler i forhold til det som sitter der nå(org), eller er det akkurat det samme? Noen forslag til rensing av filteret? Og siste spørsmål...har noen delenr til org oljefilter, eller burde jeg kjøpe noe annet enn org oljefilter? takker for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 7, 2007 Stikk på Europris og kjøp Fina 5w-40, blå 4L plastdunk, koster ca. 200.- Vet at mange bruker denne og er kjempefornøyd.. K&N filter kan du rense ja, finn noen som selger rensesett til disse.. Hvis det passer i luftfilterboksen din så kan du bruke det ja.. Eller er vell konfilter kanskje? Da kan du spandere på deg et nytt filter som skal stå i luftfilteboksen din og så venter du med konfilteret til våren.. Kjøp oljefilter hos VW eller hos f,eks Mekonomen. VW selger vel Mann filter, mens Mekonomen selger Mahle.. IKKE kjøp Fram oljefilter, det er bare dritt laget av papp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 7, 2007 Å kjøpe Fina motorolje på Europris er et av de bedre oljekjøpene man kan gjøre for tiden. Har alle riktige spesifikasjoner (ihverfall til litt eldre VAG motorer) og er syntetisk. Kvaliteten burde være på topp da Fina er ett av flere oljemerker som eies og markedsføres av Total (Total, Elf og Fina). Både Bosch, Mann+Hummel og Mahle er OEM leverandører av oljefilter til VAG så der kan du ikke gjøre feil Jeg ville brukt det orginale luftfilteret da det er det beste til luftfiltrering (også fra Bosch, Mann eller Mahle). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 30, 2007 Har kjøpt meg 16v, er oljen akkurat den samme som i vanlig 1.8? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 30, 2007 Har kjøpt meg 16v, er oljen akkurat den samme som i vanlig 1.8? Jepp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...