#1 Skrevet November 7, 2007 Jeg skulle hjelpe en kompis å bytte noen stag i forstillinga på hans S4 B5. Stagene gikk greit, og siden vi hadde et komplett forstillingskit skulle vi ta endeleddene på styringa i samme slengen. Har gjort dette en del ganger før, og aldri hatt problemer. På venstre side gikk det greit, men på høyre side fikk vi problemer. Det endte med at gjengedelen på det gamle endeleddet knakk ca 1 cm fra tannstanga! Det er snakk om en 10 mm eller 12 mm bolt, så dvs vi brukte krefter (i tillegg til varme). Nå har vi altså et problem. Tok av den ytterste mansjetten på tannstanga og fant et stag med et kuleledd inn mot selve tannstanga. Denne delen skulle vi hatt ut slik at vi fikk boret ut resten av det gamle endeleddet og gjenget opp på nytt. Det ser ut som det er en 38 mm mutter som holder kuleleddet (se bilde). Kan denne skrues av? Det vil være forferdelig surt om vi må ut med hele tannstanga. Ser for meg at det kan bli en storjobb. 2,7-motoren er jo ikke særlig skruvennlig fra før. Noen kan kanskje diske opp med et ATKE bilde av tannstanga også, eller kanskje den bare selges som en del? Mvg Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 7, 2007 De har den delen på Mekonomen, 1206,-. Er endeledd og neste ledd. Sympati med dere, jeg byttet her om dagen jeg også, men var heldigere enn dere, klarte å unngå å ryke noe, var rust "bare" 2 cm innover gjengene. Men satt godt uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 7, 2007 Vri på rattet slik at den store 38 mm mutteren kommer lenger ut, så er den lettere å komme til. Denne er bare å skru ut, med f. eks en rørleggertang hvis du ikke har en 38 mm fastnøkkel. Så kjøper du nytt indre og ytre ledd, som vist i posten over her. Skjønner hva du sliter med, for å si det sånn. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=68252 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 7, 2007 Se der ja. Den tråden burde jeg jo funnet selv også. Bra det er flere som har slitt litt. Nytt styrestag er bestilt på Mekonomen. Ikke for avskrekkende pris heller. Orker ikke slite mer med dette nå. Takk for hjelpen. Mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...