#1 Skrevet November 7, 2007 Lurer på om noen vet om det går ann å justere lasteventilen på en g60 syncro slik at den står med full åpning? Har tenkt å sette på en wilwwod bremse reduksjonsventil og så fjerne org lasteventil, men det vil nok bli oppdaget på eu kontroll, så derfor eg lurer på om det går ann å få full åpning slik at eu kontrolløren ser at lasteventilen er der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 7, 2007 Når jeg godkjente den jeg hadde med senkesettet, så fikk jeg beskjed av biltilsynet at biler med abs ( det har vel din også ? ) ikke hadde krav om lastereguleringsventil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 7, 2007 Når jeg godkjente den jeg hadde med senkesettet, så fikk jeg beskjed av biltilsynet at biler med abs ( det har vel din også ? ) ikke hadde krav om lastereguleringsventil. Har ABS ja. Då ska eg ta en tlf til biltilsynet imorgen å høre, få det skriftlig hvis det stemmer. Når eg godkjente senkesett så biltilsynet at eg måtte justere lasteventilen, fikk da bare et skriv av et verksted på at det var gjort (de gjorde ingenting). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 7, 2007 Når jeg godkjente den jeg hadde med senkesettet, så fikk jeg beskjed av biltilsynet at biler med abs ( det har vel din også ? ) ikke hadde krav om lastereguleringsventil. Intr. det du sier der, for jeg skal inn å få godkjent rallyen før eller siden med senkesett og er greit å vite slikt ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 7, 2007 Har surfet litt rundt no og det virker som om det stemmer det du sier Geir. Men e jo litt stusselig at det er en lastavhengig ventil der orginalt da.. Jaja. Men ringer vegvesenet imorgen. Så ska eg informere her om ka de sa:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2007 Tror han nevnte at han aldri hadde sett denne kombinasjonen før heller. Sikkert noe som omtrent bare finnes på golf 2 g60 syncro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 7, 2007 Godt mulig det ja. Eg fikk sikkert beskjed av biltilsynet om å justere siden det var en ventil der, og han regnte sikkert ikke med at det var abs bak heller. Han som kontrollerte min begynte å stusse når han så drivakslinger bak hehe. E vel ikke daglig at det kommer en gammel syncro golf inn på gulvet hos b.tils. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 8, 2007 Snakket med biltilsynet idag. Fikk ikke noe sånn kjempe svar egentlig. Men de sa at det ikke var noen forskrift som sa at biler med abs sensorer bak ikke trengte lasteventil. Måtte følge produsenten sitt reglement ang dette. Så, hvis jeg fjerner min og setter en manuell justeringsventil (gjemt i motorrommet) og justerer den slik at den ikke låser bakhjul først, tror dere da at mekanikker under eu kontroll vil merke dette? Hvis eg f.eks leverer inn bilen på snapdrive e.l (ikke merkeverksted) så har jo ikke de oversikten over biler som har og ikke har lasteventil org..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 9, 2007 Snakket med biltilsynet idag. Fikk ikke noe sånn kjempe svar egentlig. Men de sa at det ikke var noen forskrift som sa at biler med abs sensorer bak ikke trengte lasteventil. Måtte følge produsenten sitt reglement ang dette. Så, hvis jeg fjerner min og setter en manuell justeringsventil (gjemt i motorrommet) og justerer den slik at den ikke låser bakhjul først, tror dere da at mekanikker under eu kontroll vil merke dette? Hvis eg f.eks leverer inn bilen på snapdrive e.l (ikke merkeverksted) så har jo ikke de oversikten over biler som har og ikke har lasteventil org..... Tror ikke du vil få noen problemer med EU-kontroll hvis du fjerner lasteventilen og bremsene er riktig justert. Er nok ikke mange som tenker over den hvis den ikke sitter der. Vil nok tro det hadde gått bra på merkeverksted å, da det ikke er lett å vite forskjell på alle bilene som er laget opp gjennom årene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 9, 2007 Snakket med biltilsynet idag. Fikk ikke noe sånn kjempe svar egentlig. Men de sa at det ikke var noen forskrift som sa at biler med abs sensorer bak ikke trengte lasteventil. Måtte følge produsenten sitt reglement ang dette. Så, hvis jeg fjerner min og setter en manuell justeringsventil (gjemt i motorrommet) og justerer den slik at den ikke låser bakhjul først, tror dere da at mekanikker under eu kontroll vil merke dette? Hvis eg f.eks leverer inn bilen på snapdrive e.l (ikke merkeverksted) så har jo ikke de oversikten over biler som har og ikke har lasteventil org..... Grunnen til du har lasteventil bak, er pga hvis bilen din bremser mer på bakhjulene vil abs`en slå inn og det er ikke akkurat kurrant å kjøre med. ABS systemet som golf2 har er et rimelig primitivt ABS system. når det er sagt tviler jeg på noen vil merke at den mangler heller ikke Vegvesenet spør de sier du bare at bilen har ikke det for den har jo ABS så tenker de sikkert ikke mer over det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 9, 2007 når jeg var inne med min golf 1 cabrio for ombygd motor, så sjekket de skivebremskonverteringen bak for så å spørre om hvor jeg hadde "gjort av" avlastningsventilen som gti'r hadde... fortalte bare at cabrio'ne aldri ble levert med dette pga for liten plass da bensintanken er annerledes på disse bilene og derfor hadde reduksjonsventil ved mastersylinderen.. de åpnet panseret og så noen "klumper" på rørene fra master og godtok det.. nå er jo dette fakta, men de sjekket ikke om jeg dog hadde riktige reduksjonsventiler for skive eller trommelbrems dog... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 10, 2007 okei. då kutter eg ut laste ventilen og staser på godkjenning uten.;) sikkert ingen som merker det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...