Gløder på nærlys.. Et mysterium !?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har en audi a4 b5. For litt siden merket jeg at det var noe galt med det ene lyset, da jeg tok opp for å sjekke det merket jeg at kontaktet til pæra var smeltet. Dette har jeg opplevd før på den andre siden, og da tok jeg bare vekk kontakten og koblet direkte på pæra. Det gikk helt bra og fungerer enda. Jeg tenkte jo som så at det skulle fungere bra på den andre siden og, men når jeg har på nærlys er det bare en svak gløding, mens fjernlyset fungerer. Fint hvis noen har gode råd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg nye koblinger på nærmeste bensinstasjon(shell har iallefall)Så er du sikker på at du har skikkelig kontakt iallefall.

EDIT : Har du prøvd å bytte pæra forresten?Det er nå iallefall steg 1. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av en eller annen grunn har antakelig plussledningen for nærlys for lav spenning. Kan det ha vært varmt i kontakta på selve lampehuset?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pæra er selvfølgelig byttet :P Det er ikke noe galt med kontakten heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jordinga di er garanter dårlig! mpl spenningsfallet på jordinga til pæra di..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel et skudd i mørket, men du har ikke tilfeldigvis satt i en 24V pære?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, nei. Hadde det bare vært så enkelt. Fjernlyset fungerer som bare faen, men nærlyset på høyre side bare gløder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk jordinga di! at det gløder der tyder bare på at det enten er spenningsfall eller at strømmen går fra nærlys oh gjennom fjernøysetpå pæra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tilfelle av gølding på en lyse mitt på bilen, Var sikringa som hadde smelta men ikke helt av. Kan være verdi å sjekke den!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du muligens fått byttet om på ledningene pluss-fjernlys og jord??? Da vil i tilfelle fjernlyset ditt virke tilsynelatende ok, men nærlyset vlil få sin jording via glødetråden til fjernlyset (som har høyere wattstyrke og da vil virke som en seriemotstand). Dette er eneste forklaringen jeg jeg kan tenke meg. Hadde jordingen vert dårlig, så hadde fjernlyset også lyst dårligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo tenkes. For da jeg tok løs jordingen på motsatt side funket begge nærlysene, men da glødet fjernlyset på motsatt side :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.