Anbefalte innlegg

Det var ikke releet:-(

Prøvde et som stod i en A4 og samme feil. Så da er det nok noe parkeringsbryter i vindusviskermotor el...

 

Men jeg fant ut noe kult. Styringen til intervall og justering av intervall ligger i releet. Så da jeg puttet releet fra A8`en inn i A4`en hadde han plutselig justerbart intervall. Så da er det bare og handle releer for "alle" som ikke har justerbart. I følge AKTE fant jeg ut at det passer omtrent i samtlige Vwaudi både av nyere og eldre sort.

 

Justeringa fungerer slik at man setter på intervall og slår av igjen, så venter man til det er passe med regn på ruten og setter den på igjen. Da husker den tiden det gikk imellom intervallet!!

 

Delenummer: 3B0 955 531

Pris: 318,- inkl. mva.

 

Hvor var det du bestilte releet, snakket med Møller og de sa det var i rest hos impotøren.

Hadde jo vært greit og kunne kjøpe slikt uyen om og gå til Møller hele tiden.noen som har noen gode tips.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var på møller, tviler vel kanskje på at noen andre har slike ting på lager.. Men er det på rest i tyskland kan det ta EVIGHETER..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bre å begynne å lete hos huggere etc. Det var f.eks. brukt på Golf 3, Vento, Skoda Felicia, Transporter T4. Jeg har vel nevnt dette tidligere i tråden? Om ikke i denne tråden, så i en annen tråd her på forumet, der finner du også Skoda-delenumeret som er forskjellig fra VW sitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er oppgraderte versjonen altså 94 vento`en som har dette. Prøvde på bilen min men ikke noe resultat. Nå må jeg lete frem instruksjons boka og se hva som står der, hvis den ikke har det er det vel bare å løp og kjøp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min mors 94 Vento CL har releet fra fabrikk. Min brors 96 Passat Court hadde det ikke, min andre brors 96 Golf GL har det, så det er tydelig forskjeller ute og går, ingenting som sier om bilen skal ha det elelr ikke etter årsmodell ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn må jeg ha :) Noen med delenr på dette releet med smart-intervall?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn må jeg ha :) Noen med delenr på dette releet med smart-intervall?

 

Delenummeret er nevnt flere ganger i denne tråden, senest på toppen av denne siden : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

såeh, hvor ligger egentlig vindusvisker relèet? Lett å finne/kjenne igjen eller?

Fikk forresten 5k i avslag på bilen min den gang jeg kjøpte den, pga. at ABS'en var død og varsellampa lyste.. da fant jeg ABS relèet under noen deksler med en gåen sikring i : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeppers, det er korekt!

 

Nå har jeg fikset intervall visket mitt, ihaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

 

Det var ikke releet som sagt, jeg målte og herjet på. Tilslutt kom jeg frem til ledningen som gir +12v inn på visker hele tiden som gjør at den kan gå tilbake til startposisjon etter man gir den en puls om å viske.

Det lå spenning helt frem til viskeren, jeg målte at spenningen i de forskjelige ledningene frem til visker fikk spenning når de skulle avhengig av vilken funksjon man hadde viskeren på(intervall, sakte, fort osv).

Alt så jo greit ut så da plukket jeg frem viskermotoren!!!!!!!!!!!!!??????????? Den var jo gjemt under all slags deksler, viskere++++++!! Etter mye dilldall åpnet jeg viskermotoren, inne der ligger det tre pinner som er koblet til ledningene. De ligger å føler på noen fine spor så viskeren vet når den er ferdig å viske feks. I det ene sporet var det litt rustflekker som gjorde sitt til dårlig kontakt og dermed stoppet opp midt på ruta. Pusset reint her og smurte litt, og vips full funk igjen... Og møller som sa jeg måtte ha ny motor hvis releet var i orden og ledningsnettet??????

 

Vel, det holdt jo akkurat dette, klokka er 0411 nå og i morgen skal jeg vise bilen...........!!!

 

Selvfølelig sa møller det. De får da solgt den en ny del og tjener penger. :-) Men det billigste er jo og være litt nyskjerrig å gjøre som deg. Åpne viskemotoren. Jeg skal sjekke relet imorgen, må ha sånt. :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, penger skal de ha ja... Minst mulig feilsøking og selge mest mulig nye deler...

 

Og til Mr. Nordheim så sitter nok ditt rele bak hanskerommet under rattet.. Pleier å sitte en klistrelapp der som beskriver rele`ene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da passer vel dette releet på min Audi 80 '92 modell også da ? :)

 

(springe på møller å bestille en dag )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenummeret er nevnt flere ganger i denne tråden, senest på toppen av denne siden : rolleyes

 

Oiiii, sorry... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bre å begynne å lete hos huggere etc. Det var f.eks. brukt på Golf 3, Vento, Skoda Felicia, Transporter T4. Jeg har vel nevnt dette tidligere i tråden? Om ikke i denne tråden, så i en annen tråd her på forumet, der finner du også Skoda-delenumeret som er forskjellig fra VW sitt.

Skoda pick-up har også dette relèet. ( To på jobben som har sånn bil. )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk tak i slikt rele i dag jeg. Kjenner en på erik arnesen Oslo. Så han bestilte et for meg fra en forhandler som hadde det på lager. Så dersom det er noen som ikke vil vente så kan din lokale forhandler bestille det fra en annen forhandler. Jeg vet i hvertfall at VAG forhandlerne på sortland og elverum har ett stykk på lager. Så løp å bestill :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom Normotor i Tromsø i dag.. (møller selskap) de sa relèet kosta 438,- ellerno sånt!? det er jo hundrelappen mer en dere beskriver.. flere som har betalt over 400 for det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen kan ha gått opp vet du. Jeg betalte aldri for det, fikk det hos en hogger, de trodde det var et vanlig intervall-rele ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg fant ut noe kult. Styringen til intervall og justering av intervall ligger i releet. Så da jeg puttet releet fra A8`en inn i A4`en hadde han plutselig justerbart intervall. Så da er det bare og handle releer for "alle" som ikke har justerbart. I følge AKTE fant jeg ut at det passer omtrent i samtlige Vwaudi både av nyere og eldre sort.

 

Justeringa fungerer slik at man setter på intervall og slår av igjen, så venter man til det er passe med regn på ruten og setter den på igjen. Da husker den tiden det gikk imellom intervallet!!

 

Delenummer: 3B0 955 531

Pris: 318,- inkl. mva.

 

Da har jeg justerbart intervall også. Opp med panseret og sikringsboksen, bytte rele, sette seg i førersetet og teste... vips så hadde man programmerbart intervall : ja :

 

For en genialt enkel oppgradering, anbefales på det sterkeste til alle med eldre vag-biler uten intervallbryter på hendelen. Kjøpte nye viskerblad i dag også, så nå kan denne møkkasommeren bare fortsette : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen i klubben av justerbar intervall! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN AVD. JIPV er herved opprettet : rock :

 

 

(JIPV=Justerbart Intervall På Vindusviskere)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeppers, det er korekt!

 

Nå har jeg fikset intervall visket mitt, ihaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

 

Det var ikke releet som sagt, jeg målte og herjet på. Tilslutt kom jeg frem til ledningen som gir +12v inn på visker hele tiden som gjør at den kan gå tilbake til startposisjon etter man gir den en puls om å viske.

Det lå spenning helt frem til viskeren, jeg målte at spenningen i de forskjelige ledningene frem til visker fikk spenning når de skulle avhengig av vilken funksjon man hadde viskeren på(intervall, sakte, fort osv).

Alt så jo greit ut så da plukket jeg frem viskermotoren!!!!!!!!!!!!!??????????? Den var jo gjemt under all slags deksler, viskere++++++!! Etter mye dilldall åpnet jeg viskermotoren, inne der ligger det tre pinner som er koblet til ledningene. De ligger å føler på noen fine spor så viskeren vet når den er ferdig å viske feks. I det ene sporet var det litt rustflekker som gjorde sitt til dårlig kontakt og dermed stoppet opp midt på ruta. Pusset reint her og smurte litt, og vips full funk igjen... Og møller som sa jeg måtte ha ny motor hvis releet var i orden og ledningsnettet??????

 

Vel, det holdt jo akkurat dette, klokka er 0411 nå og i morgen skal jeg vise bilen...........!!!

 

Flotters !

Kan det hende at jeg har tilsvarende problem på min bil. Der er det hvergang viskeren skal ned for å "parkere" så går den alltid bittelitt opp igjen før den stopper. Noe meget irriterende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.