#1 Skrevet November 7, 2007 Hvor mye hester lager original turboen på denne motoren ? Hører så mye forskjellige og jeg er helt ny på bil fronten og har ikke peiling...Har begynt på et prosjekt med en audi 90 quattro 88modell. Sette inn en 92 mod s4 motor. Skal kjøre originalt motormessig i starten. Det som er gjort foreløpig er og handle inn hiddensprut hos krb.Nyeste sm4 Dette var visst plugn play på den motoren jeg har.Kan bruke alt av originale sensorer osv så det var jo et pluss Skal i første omgang ha rs2 innsug for og få litt bedre plass til radiator.Ic vil bli frontmontert Neste trinn etter at bilen er oppe og går blir og kjøpe rs2 turbo. Noe videre da motormessig veit jeg ikke om jeg vil gå med det første.Alt koster penger så jeg tar det sakte men sikkert og ser hva jeg syns underveis ettersom dette er første gang jeg bygger bil og ikke har veldig mye peiling. Men får god hjelp fra en kompis som jeg står og skrur hos vel og merke. Nå blei det litt mer enn bare spm angående s4 turboen men pytt pytt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 7, 2007 Heisan! Kult at du setter i gang med motet på topp! Du har i hvertfall kommet riktig, for her kan du enten lete deg frem til det du lurer på,eller spørre hvis noe er helt på jordet! Det er aldri flaut å spørre om noe, men gjør gjerne et lite søk først! (Er en egen tråd om hvordan du best får noe utav søkefunksjonen, er mange som ikke helt får den til å jobbe på sitt parti.. ) Jeg har ikke bygget så mye selv heller, men føler vel at jeg har snappet opp litt etter hvert.. (Kjører med K26/K24 hybrid med MTM 305 chipper som gir et sted rundt 310-320hk med oppsettet mitt.) Til spørsmålet ditt: AAN har originalt 230hk, 350Nm. Uten turboen innkoblet mener jeg å ha lest at motoren yter 130hk eller deromkring, så en kan vel si at den får grei pustehjelp. RS2-turboen kan du med fordel bytte ut med en Garrett-snurre, for KKK k-serien begynner vel å bli litt gamle når det kommer til ytelse. Men det er en rimelig vei å gå, i det minste! Kjekt om du oppdaterer profilen din, så ser en hvor du holder til! Det er også ganske sikkert et lokallag 'nær deg', så ta kjerne kontakt på deres forum, det er i hvertfall mye morro der jeg hører hjemme! Husk å poste bilder av galskapen, så vi kan følge med! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 7, 2007 Uten å kunne svare på spørsmålene dine, Gratulerer med bil med god motor, bra potensiale i disse! Tipper du kommer fra Drammen....? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 7, 2007 270hk klarer vel den orginale k24'n å lade! men hva ligger sm4' på for tiden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 7, 2007 Anders. Når det er blitt benket orginale 2.2t med kun chip, map, og wg fjær til rett over 300hk, så er det vel mere sannsynlig å si at en K24 klarer maks rett rundt 300hk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2007 Anders.Når det er blitt benket orginale 2.2t med kun chip, map, og wg fjær til rett over 300hk, så er det vel mere sannsynlig å si at en K24 klarer maks rett rundt 300hk? godt mulig! har bare hørt dette av mange med chip på denne turboen. kansje noen med chip, k24 og g-måler skulle ha testet ut dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 7, 2007 Siste tallet jeg har hørt som er målt med slik g-måler er vel snakk om 306hk med helt ny k24 turbo. På kun chipet motor. (altså, mtm stage 2, og wg fjær. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 7, 2007 Velkommen K24 gir 270-290hk, alt etter chip og oppsett. G-Tech målinger i 3.gir viser 200 - 240 wHp. Ellers er søkefunksjonen sterkt undervurdert...som nevt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 23, 2007 jeg er fra drammen ja.. Stemmer det jeg ga 18 000 for ny sm4 koster kroner men den er vel verdt hver eneste krone . Alle rundt her kjører med det og flere som kan og bra service osv så. Ray hall kan sakene sine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 23, 2007 unnskyld for at jeg spør,men leste her ett sted at S4 innsuget flower bedre enn RS2 innsuget,men er vel bare å ringe Ronny Engh å få han til å sveise deg ett innsug,han tar vel 5000-6000 kroner for å mekke ett innsug,samme som joonus bremsa 1100+hk på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 23, 2007 Er det noen forskjell på 2,2T motorene som sitter i S2, S4 og S6? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 23, 2007 innsuget,vannsamleren,s2 har en coil,s4/s6 har 5 coiler,ellers er vel det meste det samme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 23, 2007 s2 fra 93 har 5 coiler (ABY). fordeler før 93 (3B) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 24, 2007 Ja har hørt at aan innsuget skal flowe best men veit ikke helt jeg. Veit om fler som har bremsa 7-800 hester med sånt innsug.Men jeg skal ikke ha noe spesielt mer enn rundt 300hest nå ca så har ikke behov for noe annet innsug kom jeg fram til. Har fått kjøpt meg en honda alu radiator som passer inn med 14" så får jeg plass til rørgater til ic. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...