Anbefalte innlegg

Morn

 

Skulle vri om tenningen etter jobb en kveld og der var det ingen fjørblastning lenger. men heldigvis for audis strøkne åpningstider rakk jeg og få tak i ny del samme dag

 

Kjøpte endestykket bak selve tenningslåsen men får ikke ut det gamle, skal nøkkelen stå i en vis posisjon? er den festet på noen måte?

 

Takker for svar

 

Edit: dette er en audi s2 92,3bmotor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye kostet endestykket??? har samme problemet selv: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låsesylinderen har en blikkleppe som må trykkes ned for at den skal frigjøres fra låsehuset. Problemet er at leppen er utilgjengelig slik at du må bore hull i låsehuset først for å så trykke ned leppa gjennom hullet. Hullet må bores ca 12mm inn på låsehuset (fra forsiden der plastdekselet rundt inngangen til låsesylinderen slutter), ca klokka 10 sett mot nøkkelhullet.

Bor hull, stikk inn et lite skrujern, trykk og dra ut låsesylinderen, den delen du har kjøpt ny henger fast i sylinderen med en liten låsetapp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låsesylinderen har en blikkleppe som må trykkes ned for at den skal frigjøres fra låsehuset. Problemet er at leppen er utilgjengelig slik at du må bore hull i låsehuset først for å så trykke ned leppa gjennom hullet. Hullet må bores ca 12mm inn på låsehuset (fra forsiden der plastdekselet rundt inngangen til låsesylinderen slutter), ca klokka 10 sett mot nøkkelhullet.

Bor hull, stikk inn et lite skrujern, trykk og dra ut låsesylinderen, den delen du har kjøpt ny henger fast i sylinderen med en liten låsetapp.

 

 

Mener kun elektriske endestykket bak låsesylinderen. den har "to vinger på seg" som er tredd inn baklåsesylinderen men sitter som f... lurte da på om det er flere fester på den

 

prisen var 450ink moms på albjerk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han på audi mente jeg kunne ta ut endestykket bakfra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, du skulle bare ha ut tenningsbryteren ja, det er litt enklere. På hver av de to vingene sitter det en skru, sjekk på enden av tenningslåsen etter to hull (som gjerne er fylt opp med noe slags forseglingslakk) tilsvarende plasseringen til "vingene" på tenningsbryteren. Skrap ut lakken og skru ut skruene. Skruene er innfelte og kan være ganske vanskelige å se, men de ligger nedi hullene der. Mener å huske at det var en svært liten unbraconøkkel som måtte til for å få de ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett og slett en liten flat skrutrekker løsner de to skruene under den røde lakken. Iallefall på de bilene jeg har gjort dette på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AHA! det forklarer ganske mye :-) ikke rart den sitter godt da!

 

takker for alle svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.