Anbefalte innlegg

Har et par spm.

-Er det mulig at en toppakningen lekker olje ut og kjølevæske inn i sylinderen?

-Gråhvit røyk ved fullt gaspådrag og tomgang i "kjølig" vær, 10 grader og nedover, tyder vel på forbrenning av kjølevæske? (Har litt forbruk.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av oljetoppa di, er den hvit - bytt toppakning! (+vann/olje/filter seff)

 

Det er vel mer normalt at det kommer vann i oljen, men har sett tilfelle på en Scirrocco der olje har kommet i vannet også.

Det trenger likevel ikke nødvendigvis å komme vann i oljen fordi om toppakningen har lekkasje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olja er fin den, bytter hver 5000 km så den ser ut som ny hver gang jeg bytter. Men i kjølevæske beholderen kan det se ut som det ligger en bitte liten oljehinne øverst, er ihvertfall litt "grumsete" vann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det olje i vannet? Høres veldig ut som topp pakningen, men som skjedde på min nå. Trudde jeg det var toppakingen, men tok av toppen og topp pakningen var i orden, da regner jeg med at det er noe itoppen, kan også være sprekk i toppen, min er i alle fall lev til overhaling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan se ut som det er litt olje som ligger på toppen av vannet i ekspansjonstanken ja, men det er ikke mye. Var og byttet olje og filter i dag og så da at det har lekket ut litt kjølevæske fra koblingene på oljekjøleren. Fikk skrudd igjen slangeklemmene litt, så kanskje det er der vannet har tatt veien? Kanskje jeg bare ser for meg det værst tenkelige?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.