#1 Skrevet November 8, 2007 Med andre ord, når stempler og ventiler i hverandre? takker for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 8, 2007 de når i hverandre, så noe krøll vil det vel bli. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 8, 2007 de når i hverandre, så noe krøll vil det vel bli. KAN mener du vel.. hehe.. Skal prøve å sette på reima igjen i morgen å se hvordan det går. Vet du om det er samme ventiler i KU eller andre 10v topper? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 8, 2007 Det blir krasj, bom, bang og overhaling av topp. Dersom det er reg.reim bytte du pønsker på å utsette så blir det billigere i lengden å bytte reima:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 8, 2007 Det blir krasj, bom, bang og overhaling av topp. Dersom det er reg.reim bytte du pønsker på å utsette så blir det billigere i lengden å bytte reima:) raste i dag... sporkilen på veiva som røyk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 8, 2007 Uffda, det var ikke bra. Ta en komp test så finner du fort ut tingenes tilstand. Muligens billigere å skaffe byttemotor enn å reparere? Kan ikke koste all verden for en slik motor på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 8, 2007 Kondolerer! Kjipe greier. Da blir det vel fart i motorbygginga da_ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 8, 2007 Kjipt ja.. kan jo være heldig og da.. er ganske så avhengig av den så jeg må nok fikse den eller evt. få tak i en lik motor. Bilen skal EU godkjennes før det blir annen motor uansett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 8, 2007 KAN mener du vel.. hehe..Skal prøve å sette på reima igjen i morgen å se hvordan det går. Vet du om det er samme ventiler i KU eller andre 10v topper? Det er mange topper som har samme ventiler som NG, til å starte med har vi jo NF som er eksakt samme motoren men som står i audi 100 fra 89-91. Ellers ramser jeg bare så langt jeg gadd i se: eksosventil samme i: 5syl: nf,hx,ku,kz,kp,nf,sl. 4syl: abk,wu,ds,jw,ph,sh,np,4b (91,2mm) innsugsventil samme i: 5syl: nf,rt,aar 4syl:abk,aae,abb,aad 6syl:aah,abc,acz (91,9mm) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 8, 2007 Det er mange topper som har samme ventiler som NG, til å starte med har vi jo NF som er eksakt samme motoren men som står i audi 100 fra 89-91.Ellers ramser jeg bare så langt jeg gadd i se: eksosventil samme i: 5syl: nf,hx,ku,kz,kp,nf,sl. 4syl: abk,wu,ds,jw,ph,sh,np,4b (91,2mm) innsugsventil samme i: 5syl: nf,rt,aar 4syl:abk,aae,abb,aad 6syl:aah,abc,acz (91,9mm) Takker for den opplysningen. Da skal jeg nok finne noe som passer hvis jeg må. Er jo tross alt en motor som skal vare til våren hvis alt går etter planen, så gidder ikke legge mer enn jeg må i det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 8, 2007 Kan jeg evt. smekke på KU toppen uten problem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 8, 2007 Jeg er ganske sikker på at kun NF-toppen passer rett på. Men ikke helt sikker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 8, 2007 OK. Takker! Får se i morgen hvordan det ligger ann, så får jeg ta det derfra:) Håper å ha den i drift igjen til mandag så... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 9, 2007 Ikke ta for gitt at det er ras.. Disse motorene er direkte sammenlignbare med golg 1-2 gti foreks, med sin 8v motor. (Ja jeg vet det er snakk om en 5`er) Jeg har hatt en del slike, og det går STORT SETT bra om reima ryker/hopper over. På vintertreffet i sverige asist vinter hadde jeg reimhopp 3 ganger, siste gangen var det tomt for kompressjon, men gikk altså bra to ganger !! Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 9, 2007 Må arrestere litt der! Den motoren som er sammenlignbar med Golf GTI-motoren er 2.2-liter som f.eks. KU. NF/NG/AAR-motoren som er en 2.3 har en helt annen topp med større innsugsventiler, denne tåler IKKE et registerremsbrudd.. Når det er sagt, er man heldig er det bare en ventil som bøyes, og en løs ventil alene koster ikke stort hos Audi-forhandler heller. Innsugsventilene er brukt på såpass få og nye motorer at det er vanskelig å finne noe slengende rundt. Toppen fra KU vil IKKE fungere på en 2.3-blokk. Topper fra NF, NG og AAR passer, da dette er samme motor. Muligens også RT, men det må undersøkes nærmere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 9, 2007 Må arrestere litt der! My bad.... Har lite erfaring med 2.3 viser det seg var 2.2 jeg tenkte på ja Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 9, 2007 jeg har en NG topp fra 93 mod cabriolet, ca 180.000 km.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 9, 2007 Jeg har NG blokk, med komplett innmat stående.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 10, 2007 Kan ikke tenke meg at jeg skulle trenge noe som har med blokka å gjøre. Blir enten en billig topp eller å bytte det som er gåent. jeg har en NG topp fra 93 mod cabriolet, ca 180.000 km.. hvor i landet befinner denne seg? pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 10, 2007 raste i dag... sporkilen på veiva som røyk... Beklager. jeg leste at kilesporet på veiva røyk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 11, 2007 da var bilen i full drift igjen: smil : med nytt reimhjul så var den go!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 11, 2007 da var bilen i full drift igjen: smil : med nytt reimhjul så var den go!! Det var da enda godt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 11, 2007 Bra at noen har flaks! Det skal *egentlig* ikke gå, men fra tid til annen hører man om de som var heldige, hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 11, 2007 en gang måtte vel jeg og ha flaks.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 11, 2007 Bra at noen har flaks! Det skal *egentlig* ikke gå, men fra tid til annen hører man om de som var heldige, hehe.. tror ikke det går ann å kveste ventiler på denne motoren... har gjort eksakt det samme selv... ingen bøyde ventiler og jeg kinna LENGE uten helt å skjønne feilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...