Registerhavari på NG motor - tåler den det?

Anbefalte innlegg

Med andre ord, når stempler og ventiler i hverandre?

 

takker for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de når i hverandre, så noe krøll vil det vel bli.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de når i hverandre, så noe krøll vil det vel bli.

 

KAN mener du vel.. hehe..

Skal prøve å sette på reima igjen i morgen å se hvordan det går. Vet du om det er samme ventiler i KU eller andre 10v topper?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir krasj, bom, bang og overhaling av topp. Dersom det er reg.reim bytte du pønsker på å utsette så blir det billigere i lengden å bytte reima:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir krasj, bom, bang og overhaling av topp. Dersom det er reg.reim bytte du pønsker på å utsette så blir det billigere i lengden å bytte reima:)

raste i dag... sporkilen på veiva som røyk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uffda, det var ikke bra. Ta en komp test så finner du fort ut tingenes tilstand. Muligens billigere å skaffe byttemotor enn å reparere? Kan ikke koste all verden for en slik motor på forumet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondolerer! Kjipe greier. Da blir det vel fart i motorbygginga da_

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipt ja.. kan jo være heldig og da.. er ganske så avhengig av den så jeg må nok fikse den eller evt. få tak i en lik motor. Bilen skal EU godkjennes før det blir annen motor uansett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KAN mener du vel.. hehe..

Skal prøve å sette på reima igjen i morgen å se hvordan det går. Vet du om det er samme ventiler i KU eller andre 10v topper?

 

Det er mange topper som har samme ventiler som NG, til å starte med har vi jo NF som er eksakt samme motoren men som står i audi 100 fra 89-91.

Ellers ramser jeg bare så langt jeg gadd i se:

eksosventil samme i: 5syl: nf,hx,ku,kz,kp,nf,sl. 4syl: abk,wu,ds,jw,ph,sh,np,4b (91,2mm)

innsugsventil samme i: 5syl: nf,rt,aar 4syl:abk,aae,abb,aad 6syl:aah,abc,acz (91,9mm)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mange topper som har samme ventiler som NG, til å starte med har vi jo NF som er eksakt samme motoren men som står i audi 100 fra 89-91.

Ellers ramser jeg bare så langt jeg gadd i se:

eksosventil samme i: 5syl: nf,hx,ku,kz,kp,nf,sl. 4syl: abk,wu,ds,jw,ph,sh,np,4b (91,2mm)

innsugsventil samme i: 5syl: nf,rt,aar 4syl:abk,aae,abb,aad 6syl:aah,abc,acz (91,9mm)

Takker for den opplysningen. Da skal jeg nok finne noe som passer hvis jeg må. Er jo tross alt en motor som skal vare til våren hvis alt går etter planen, så gidder ikke legge mer enn jeg må i det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg evt. smekke på KU toppen uten problem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at kun NF-toppen passer rett på. Men ikke helt sikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Takker!

 

Får se i morgen hvordan det ligger ann, så får jeg ta det derfra:) Håper å ha den i drift igjen til mandag så...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke ta for gitt at det er ras.. Disse motorene er direkte sammenlignbare med golg 1-2 gti foreks, med sin 8v motor. (Ja jeg vet det er snakk om en 5`er) Jeg har hatt en del slike, og det går STORT SETT bra om reima ryker/hopper over.

På vintertreffet i sverige asist vinter hadde jeg reimhopp 3 ganger, siste gangen var det tomt for kompressjon, men gikk altså bra to ganger !!

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må arrestere litt der! Den motoren som er sammenlignbar med Golf GTI-motoren er 2.2-liter som f.eks. KU.

NF/NG/AAR-motoren som er en 2.3 har en helt annen topp med større innsugsventiler, denne tåler IKKE et registerremsbrudd..

 

Når det er sagt, er man heldig er det bare en ventil som bøyes, og en løs ventil alene koster ikke stort hos Audi-forhandler heller. Innsugsventilene er brukt på såpass få og nye motorer at det er vanskelig å finne noe slengende rundt.

 

Toppen fra KU vil IKKE fungere på en 2.3-blokk. Topper fra NF, NG og AAR passer, da dette er samme motor. Muligens også RT, men det må undersøkes nærmere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må arrestere litt der!

 

My bad.... Har lite erfaring med 2.3 viser det seg ;) var 2.2 jeg tenkte på ja

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en NG topp fra 93 mod cabriolet, ca 180.000 km..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har NG blokk, med komplett innmat stående..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg at jeg skulle trenge noe som har med blokka å gjøre. Blir enten en billig topp eller å bytte det som er gåent.

 

jeg har en NG topp fra 93 mod cabriolet, ca 180.000 km..

 

hvor i landet befinner denne seg? pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

raste i dag... sporkilen på veiva som røyk...

 

Beklager. jeg leste at kilesporet på veiva røyk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var bilen i full drift igjen: smil :

 

med nytt reimhjul så var den go!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var bilen i full drift igjen: smil :

 

med nytt reimhjul så var den go!!

 

Det var da enda godt...: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra at noen har flaks! ;) Det skal *egentlig* ikke gå, men fra tid til annen hører man om de som var heldige, hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en gang måtte vel jeg og ha flaks..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra at noen har flaks! ;) Det skal *egentlig* ikke gå, men fra tid til annen hører man om de som var heldige, hehe..

 

tror ikke det går ann å kveste ventiler på denne motoren... har gjort eksakt det samme selv... ingen bøyde ventiler og jeg kinna LENGE uten helt å skjønne feilen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.