#1 Skrevet November 9, 2007 Har en kompis som har det problemet at det renner inn vann rundt takluka på en Corrado. Han har akkurat kjøpt den og fikk beskjed at lista rundt takluka akkurat var byttet, men vannet kommer fortsatt inn. Han mangler det "dekselet" under takluka, kan det ha noe med det og gjøre?? Har sjekket drenering's røra, og de var ikke tette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 9, 2007 Har en kompis som har det problemet at det renner inn vann rundt takluka på en Corrado.Han har akkurat kjøpt den og fikk beskjed at lista rundt takluka akkurat var byttet, men vannet kommer fortsatt inn. Han mangler det "dekselet" under takluka, kan det ha noe med det og gjøre?? Har sjekket drenering's røra, og de var ikke tette. Kjerringa var plaga med det samme, dåg på en golf. Får prøve å lokalisere eksakt hvor vannet kommer inn. Har dere evt. sjekka baklyktene ? Kan jo ha seg at det kommer inn noe der også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 10, 2007 Kjerringa var plaga med det samme, dåg på en golf. Får prøve å lokalisere eksakt hvor vannet kommer inn. Har dere evt. sjekka baklyktene ? Kan jo ha seg at det kommer inn noe der også Har sjekket og det renner inn bakerst på takluka, den nærmest "renner" inn. men kan det være pga at trekket på innsiden av takluka mangler?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 10, 2007 Hadde tilsvarende problem på min 80. Der var det en kombinasjon av gammel tetningslist (som du sa var byttet) og tett dreneringsslange fra taket. Jeg vil tippe på det siste, at dreneringene er tette. Det er en i hvert hjørne, stak disse opp undenifra med en stakefjær evt. trykkluft. Etter at jeg fikk byttet tetningslist og åpnet dreneringene så har det aldri kommet inn en dråpe vann den veien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 10, 2007 Bruk trykk luft for å åpne drenerings hullene.. hadde samme problem på min golf. ble bra etter det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 12, 2007 Bruk trykk luft for å åpne drenerings hullene.. hadde samme problem på min golf. ble bra etter det. vi har sjekket dreneringene og de er åpne, var det jeg trodde det var med en gang også renner liksom inn bakerst på takluka, ikke i noen av hjørnene eller no, og siden det "dekselet" under takluka er borte så ser vi at det renner inn der, men jeg tenkte kanskje at det dekselet var til hjelp for å holde vannet ute, men jeg veit ikke, derfor håper jeg på hjelp fra dere;) kan det være at den lista ikke er byttet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 15, 2007 ingen som kan hjelpe meg?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 15, 2007 Får du tatt noen bilder? Kan tenkes noen kloke hoder kan se noe på disse. Eventuelt kan du demontere takstrekket, for å se hvor vannet kommer inn. Er litt jobb, men kan løseproblemet ditt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 15, 2007 lista/pakninga runt takluka som er dårlig eller ikke ligger skikkelig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 15, 2007 Får du tatt noen bilder? Kan tenkes noen kloke hoder kan se noe på disse.Eventuelt kan du demontere takstrekket, for å se hvor vannet kommer inn. Er litt jobb, men kan løseproblemet ditt. veit hvor det renner inn. ser det ganske greit siden det trekket under takluka er borte, så man ser at det renner inn på bakerst på takluka, på langstrekka liksom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 15, 2007 veit hvor det renner inn. ser det ganske greit siden det trekket under takluka er borte, så man ser at det renner inn på bakerst på takluka, på langstrekka liksom. Ok, da er det en stor sjans at tette lista ikke er i orden. Hvis ikke det er skade på taket rundt takluka. En liten bulk eller lignende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 15, 2007 lista/pakninga runt takluka som er dårlig eller ikke ligger skikkelig? er mulig det kan være det. jeg har ikke drivi no særlig med takluker før, så har dårlig erfaring med dette. men kan prøve og se på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 15, 2007 Sjekk om det er justering i den retningen på takluka da:) Har den vært ute er det godt mulig den har blitt satt inn feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 18, 2007 Sjekk om det er justering i den retningen på takluka da:) Har den vært ute er det godt mulig den har blitt satt inn feil. okei;) da må vi få sjekket dette. takk for tipset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 19, 2007 Man må jo huske på at selv om det er en pakning der, så er ikke denne 100% tett, selv vår den er ny. Det er derfor det er opplegg med dreneringsslanger. Med andre ord, det er tatt høyde for at det kan komme inn mindre mengder vann, og at dette skal renne ut i dreneringene. Hvis det likevel kommer inn, vil jeg tro det kan være en annen feil som gjør at det kommer inn i bilen. Det eneste jeg kan "gå med på" er at pakningen er så dårlig at dreneringene ikke greier å ta unna alt vannet, ev.t at bilen står parkert i en slik posisjon at vannet likevel går andre veier enn tiltenkt. På min 80 var en tett drenering (av totalt 4), samt noe dårlig pakning, nok til at vannet trengte inn og fuktet setene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...