#1 Skrevet November 9, 2007 Bilen min har webasto eller Eberspäher diselbrenner (er ikke sikker på merke) Fant ut at dette var veldig behagelig, og begynte å programmere denne til å starte en times tid før jeg skal på jobb. Det gikk 3 dager og så sto jeg der med flatt batteri. Er det noen måte å unngå at den el. vannpumpa ikke tømmer batteriet? Hadde defa på den forrige, det var veldig kurrant da den ladet batteriet samtidig som kupe og motorvarmer gikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 9, 2007 Du kan kjøre varmeren mindre og kjøre bilen mer. Trenger den å kjøre en time før du skal av gårde? Hos meg holder det som regel fint med en halvtime, enda kortere nå om dagen når det ikke har blitt så kaldt ennå. En tommelfingerregel er vel at kjøreturen etterpå skal være like lang som tiden en kjører varmeren for å være sikker på at batteriet blir ladet opp igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 9, 2007 Bilen min har webasto eller Eberspäher diselbrenner (er ikke sikker på merke) Fant ut at dette var veldig behagelig, og begynte å programmere denne til å starte en times tid før jeg skal på jobb. Det gikk 3 dager og så sto jeg der med flatt batteri. Er det noen måte å unngå at den el. vannpumpa ikke tømmer batteriet? Hadde defa på den forrige, det var veldig kurrant da den ladet batteriet samtidig som kupe og motorvarmer gikk. Er den orginalmontert eller ettermontert? På de nyere med orginalmontert skal det være en spenningsvarsler som skal stoppe varmeren dersom spenningen går under ett visst nivå samt at de ofte har dobbelt batteri disse bilene for å unngå problemet.Ved ettermontering så er som Bjørn sier anbefalt med en like lang kjøretur som tiden varmeren står på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 9, 2007 Tror det er orginalt, men er usikker på det. Går det ann å sjekke det noe sted? _Må_ vel ikke ha den på en time, men det er godt med varm bil da. Kjøreturen til jobb tar 5min.. så ehh.. blir kanskje en lit stor omvei å bruke en time til jobb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 9, 2007 Tror det er orginalt, men er usikker på det. Går det ann å sjekke det noe sted? _Må_ vel ikke ha den på en time, men det er godt med varm bil da. Kjøreturen til jobb tar 5min.. så ehh.. blir kanskje en lit stor omvei å bruke en time til jobb Du greier deg vel med boble jakke og dyne i 5 min vel:) Men ang det at den bruker strøm, så er det jo bedre og starte bilen på tomgang, eller ha et ekstra batteri som du kobler av med en bryter når du parkerer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 9, 2007 På de nyere med orginalmontert skal det være en spenningsvarsler som skal stoppe varmeren dersom spenningen går under ett visst nivå samt at de ofte har dobbelt batteri disse bilene for å unngå problemet. Jepp, tror det er slik på min (som er fabrikkmontert) at den ikke starter opp (eller kutter ut) ved en viss spenning. Det er vel også slik at den ikke slår seg på når det er lite drivstoff på tanken (når reservelampa lyser). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...