Anbefalte innlegg

Fikk en svær reklameavis med tilbud fra megahjul i posten her om dagen, og på side 2 står det

Siste års dekktester i norske media har omhandlet kun èn bestemt biltype, kjørt med rallypreget kjøremønster, på ekstremt vinterføre, populært omtalt som "nordiske forhold" i media. Dette villeder mer enn det veileder.

Nå har ikke jeg så mye peiling på dekk, men jeg trodde måten de kjører på er for å illustrere hva som skjer når du akselerer, svinger, bremser osv på visse typer føre som f.eks nysnø, underkjølt regn, tørr asfalt...

Videre står det

Nyere tunge biler som Mercedes, Audi, BMW m.fl., som veier over 1600 kg bør ikke ha mykeste gummiblanding når man kjører i kyststrøkene i norge hvor underlaget er våt eller tørr asfalt mesteparten av sesongen. Normalgummien som brukes i resten av verden er den mest korrekte gummiblanding for østlandet og kystnorge, og velger man også ett dekk med mye naturgummi vil man oppleve de gode gripeegenskapene mye lengre enn dekk som herder (hardner) raskt i dagslys. Dekk som markedsføres som testvinneren kan faktisk være det helt motsatte for deg og ditt behov.

Vinteren i norge er vel en del kaldere med mer snø og isete veier, en resten av verden, med unntak av skandinavia (og deler av usa og canada :confused:), så en del dekk er vel også utviklet for disse forholdene, nettop fordi vinteren her ikke er som i store deler av verden..?

Mener ikke at alt de skriver er feil, men det virker som om de rakker ned på de annerkjente dekkfabrikantene for å prøve å selge mer av sine egenimporterte dekk de sikkert har høy fortjeneste på, som sikkert er bra i store deler av verden men ikke utviklet for norske vinterforhold.

Har hørt om flere som har bestillt f.eks nokian, michelin og continental dekk som de reklamerer for, men de har de aldri inne, men kan gi ett godt tilbud på sine egenimporterte dekk som de mener er like gode..

Håper noen her med god peiling på dekk kan gi meg svar på om de skriver mye rart for å selge egne dekk eller om det bare er jeg som irriterer meg unødvenvendig mye... Blir nå ganske irritert på forsider hvor de skryter på seg ting som: best på service, billigst på produkt, best på design, kjøp 4 og betal for..? osv...:)

Blir jo og litt skeptisk når ikke bare selger dekk og felg, men også dykkerutstyr, peiser og spotlights, hehe:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjenner flere som har dratt ditt pga kampamjer på feks continental. og så har de ikke de dekkene inne, men mohawk dekkene er like gode eller bedre enn conti! ha ha : haha :l skal d ha bra dekk så kjøp noe som faktisk har blitt testet og som scorer høyere enn middels!

kansje sende en bekymrings mail til forbrukerombudet vedrørende villedende reklame og markedsføring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekk kan gjerne være utviklet for nordiske forhold, men når jeg var liten hadde vi vinter i november.. Her (østlandet) så er det 70-90% asfalt føre med tendenser til ising der hvor det ikke saltes hele døgnet.. Vinterdekk er ikke lengre vinterdekk, det er slaps dekk.. Så de er nok inne på noe, men om de har de riktige erstatningsproduktene kan være en helt annen diskusjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjenner flere som har dratt ditt pga kampamjer på feks continental. og så har de ikke de dekkene inne, men mohawk dekkene er like gode eller bedre enn conti! ha ha : haha :l skal d ha bra dekk så kjøp noe som faktisk har blitt testet og som scorer høyere enn middels!

kansje sende en bekymrings mail til forbrukerombudet vedrørende villedende reklame og markedsføring?

Når jeg kjøpte bilen stod det på hercules sommer dekk fra megahjul, og i 100 km/t på e6 i regnvær var det omtrent som å surfe, så de går på dynga til våren :) Har kjøpt nokian hakka rsi vinterdekk, det er vel en smule bedre enn mohawk, hehe...

nå er ikke jeg akkurat "moralens vokter", så det blir nok ikke noen bekymrings mail, men ja, reklamen må nesten kalles villende markedsføring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte noen billig dekk til en annen bil jeg hadde før, de het interstate...

det vas skikkelige hollywood dekk, de pep hvis jeg kjørte litt hardt, og med en 1,6liter på 75 hester så spolet den på tredje giret under akselerasjon uten problemer hvis det akkurat hadde regnet. betalte 500kr for to dekk i dmensjonen 165 ett eller annet... men nå er det kun dekkmerker jeg har lest tester av som gjelder...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekk kan gjerne være utviklet for nordiske forhold, men når jeg var liten hadde vi vinter i november.. Her (østlandet) så er det 70-90% asfalt føre med tendenser til ising der hvor det ikke saltes hele døgnet.. Vinterdekk er ikke lengre vinterdekk, det er slaps dekk.. Så de er nok inne på noe, men om de har de riktige erstatningsproduktene kan være en helt annen diskusjon.

Ja de er kansje inne på noe, hovedveiene er jo som regel tørre, men om man skal litt utenfor de store byene og de mest trafikkerte veiene er det ofte ett helt annet føre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville heller betalt 400kr mef for fire dekk enn å spare 400kr og kjøpe drittdekk bokstavelig talt!

de pengene du kan spare på dekk kan du tape på sikkerheten når du kjører

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvalitet koster nesten alltid litt ekstra, men det er jo lurt å legge ett par kr ekstra i dekk, det er jo faktisk eneste del av bilen som er i direkte kontakt med veien..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igrunn rart de skriver så mye om fordelene til naturgummi, mens de fleste andre leverandører med nordiske utviklingsavdelinger sverger til mer syntetisk gummi/silica...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de reklamerte jo med Hakka 4 dekk til Golfen til 464 kr/dekket....

De hadde det ikke inne, men Roadstone laget mye bedre dekk enn Nokian, det kunne han garantere!

Argumentet var at Roadstone solgte dekk i mange land, Nokian stort sett kun i Skandinavia.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de reklamerte jo med Hakka 4 dekk til Golfen til 464 kr/dekket....

De hadde det ikke inne, men Roadstone laget mye bedre dekk enn Nokian, det kunne han garantere!

Argumentet var at Roadstone solgte dekk i mange land, Nokian stort sett kun i Skandinavia.

Ja det var jo ett meeeeget god argument :tilber: hehe

heller kvalitet enn kvantitet er det vel noe som heter... : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.