#1 Skrevet November 9, 2007 Har nettopp kjøpt en Makita poleringsmaskin, ettersom jeg har forstått så skal visst det være noe av det beste.. Noen som har noen tips osv ang bruk osv og om maskinen er bra? Bernhard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 9, 2007 Makita skal være bra det Vær forsiktig på plastikk og kanter, da du kan brenne lakken. Hvilke produkter osv skal du bruke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 10, 2007 Makita er kvalitet. Regner med den kostet noen kroner og.. Har en sånn "vinkelsliper" type selv fra best tools. Det er nok det motsatte av makita med tanke på kvalitet.. -det du må tenke på er vel i hovedsak som nevnt her at det er lett å brenne lakken, spesielt på plast 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 10, 2007 Har nettopp kjøpt en Makita poleringsmaskin, ettersom jeg har forstått så skal visst det være noe av det beste..Noen som har noen tips osv ang bruk osv og om maskinen er bra? Bernhard Makita er av høy kvalitets, dette er for proff brukere, de er veiledende innen utvikling av motorer til all slags el verktøy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 10, 2007 Blir Megiuars proffprodukter, 85, 80 og 21 regner jeg med, er ihvertfall det jeg har bestilt! Noen tips og råd på produkter Ketil? Bernhard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 10, 2007 Makita er kvalitet. Regner med den kostet noen kroner og.. Har en sånn "vinkelsliper" type selv fra best tools. Det er nok det motsatte av makita med tanke på kvalitet.. -det du må tenke på er vel i hovedsak som nevnt her at det er lett å brenne lakken, spesielt på plast Var ikke så dum pris på den, ca 2500 på Tools her i Moss! Tilbud, satt ned fra 4300: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 10, 2007 Meguiars #85 ville jeg hoppet over om du bare skal polere biler med normalt slitt lakk. Den er *veldig* sterk, så sterk at den sjelden er nødvendig.. Ville heller gått for f.eks. #82 og #80. Husk at nummereringen er litt inkonsekvent, #80 er grovere enn #82, men #85 er enda grovere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 10, 2007 Meguiars #85 ville jeg hoppet over om du bare skal polere biler med normalt slitt lakk. Den er *veldig* sterk, så sterk at den sjelden er nødvendig.. Ville heller gått for f.eks. #82 og #80. Husk at nummereringen er litt inkonsekvent, #80 er grovere enn #82, men #85 er enda grovere.. Var det de anbefalte meg hos Norsk Prol ihvertfall, skal og brukes på båt som trenger en real runde med rubbing! Har også veldig mye vaskeriper som trengs å poleres opp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 10, 2007 Kjøpe makita`en nå i sommer.. og er kjempefornøyd..ga da 3600,- Bruker pute fra Lahega.. sammen med fin rubb - 17 og fin polering 28, også fra Lahega... Bruker 85 og 80 også.. Fått helt dilla, så har bestilt to hoder`s maskinen fra FLEX..... Angrer ikke noe på kjøpet av maskinene...: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 10, 2007 Menzerna er deilig på roterende. Veldig enkelt å finne ut hva man skal ha også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 10, 2007 Høres bra ut! Hvor mye måtte du gi for for Flex maskinen Tore? Tenkte jeg skulle kjøpe en Cyclo kopi til å begynne med ihvertfall på polish og voks/sealer!' Fått mye gode tips fra Ketil Falstad idag også, men bare å komme med tips om hva man kan prøve! Åssen maskeringsteip lønner det seg å bruke? Den vanlige som brukes til alt? Bernhard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 10, 2007 3M er best å maskere med, setter ikke igjen limrester! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 10, 2007 Den blå til 3M er fin, dog noe dyr sammenlignet med "no-name" fra f.eks. Biltema. Tror jeg ga rundt 80 kr for en standard 20mm bredde rull, dette var på Obs! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 10, 2007 Takk for svar.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 11, 2007 Høres bra ut!Hvor mye måtte du gi for for Flex maskinen Tore? Tenkte jeg skulle kjøpe en Cyclo kopi til å begynne med ihvertfall på polish og voks/sealer!' Fått mye gode tips fra Ketil Falstad idag også, men bare å komme med tips om hva man kan prøve! Åssen maskeringsteip lønner det seg å bruke? Den vanlige som brukes til alt? Bernhard Tror den kom på ca 6500,- + moms, , Bruker Cyclo til vanelig.. har en kompis som har en, så bruker den til fin rubb, og sealer,, men måtte ha en maskin selv, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 11, 2007 Da bør jammen meg den Flex maskinen være bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 11, 2007 Da bør jammen meg den Flex maskinen være bra! Flex er noe av det råeste du får tak i av polermaskiner så den er verdt prisen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 11, 2007 Etter hva jeg har forstått er Flex en Cyclo kopi med sterkere motor. Litt uhåndterlig og tar seg ikke at de groveste jobbene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 12, 2007 Etter hva jeg har forstått er Flex en Cyclo kopi med sterkere motor. Litt uhåndterlig og tar seg ikke at de groveste jobbene. Den er sikkert brukende til noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 17, 2007 Flex er da absolutt ikke noe kopi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 19, 2007 Åssen er det å bruke Bosch eksenter/polermaskin istedenfor f.eks Flex el Cyclo: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 5, 2007 Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 15, 2007 Bosch maskinen har ikke samme rotasjonsvarianser som det de andre maskinene har, og er derfor ikke særlig velegnet.. Såvidt jeg har hørt, prøvd og erfart.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...