Downpipe fra 034 motorsport?

Anbefalte innlegg

Er det nokon her som har erfaring med downpipen til 034? Den ser jo rimelig bra ut på bildene. Vurderer å handle meg ein sånn, mtp den gunstige dollarkursen no for tida.

http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=28_63_73&products_id=504

Med frakt og moms i tillegg vil eg ikke kalle dette noe røverkjøp. Er vel ikke helt bolt-on heller da denne har v-bånd klemme i enden... Men fin og blank var den.

Fikk laget meg en slik downpipe selv for rundt 1000 lappen;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men passer den Rs2? Har S4 og Rs2 samme DP, eller har Rs2 en ekstra sving på DP inn mot girkassa/motoren?

1000 lapp for en så fin DP var jo billig! Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å få til det regnestykket...?

Rustfrie flenser, komplett V-band kobling, ordentlige tynnvegga rustfrie rør, 3" flexirør, det lille røret ned fra WG, overgang fra 2,5-3" ved utgang av turbo, pluss TIG sveising av hele greia?

Det hadde ikke jeg klart for 1000kr ihvertfall! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Downpipen til RS2 og S4 har samme delenr. bortsett fra de to siste bokstavene. Ser like ut i AKTE iallefall. Uansett kan det ikkje være rare forskjellen, kan sikkert tilpasses:)

Men passer den Rs2? Har S4 og Rs2 samme DP, eller har Rs2 en ekstra sving på DP inn mot girkassa/motoren?

1000 lapp for en så fin DP var jo billig! Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å få til det regnestykket...?

Rustfrie flenser, komplett V-band kobling, ordentlige tynnvegga rustfrie rør, 3" flexirør, det lille røret ned fra WG, overgang fra 2,5-3" ved utgang av turbo, pluss TIG sveising av hele greia?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med en nabo som har plamsabrenner i garasjen og sveiser tig er det ikke umulig...

V-bånd koblingen koster 150kr fra atp i usa, det lille røret fra wg koster 28kr hos BR-Dahl, overgang lager man selv med å presse opp et 2.5toms rør med kon i vanlig verkstedspresse. 2xm18 muttre til lambda koster 100kr, og 2x 3 toms 90 gradere med vacn rabatter hos mekonomen koster ikke allverdens heller.

Og flexirøret finner man hos biltema til 170kr, man kapper bort sveiseflensene i endene som er i svartstål og så sitter man igjen med en helt rustfri kompensator;)

Men klart det går litt tid med å tilpasse, men har man tid og kjøper stasjet rette plassen trenger det ikke koste skjorta;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men klart det går litt tid med å tilpasse, men har man tid og kjøper stasjet rette plassen trenger det ikke koste skjorta;)

Mer sant enn det blir det ikke :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tegninger på flensene da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det nokon her som har erfaring med downpipen til 034? Den ser jo rimelig bra ut på bildene. Vurderer å handle meg ein sånn, mtp den gunstige dollarkursen no for tida.

http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=28_63_73&products_id=504

Gammel tråd,men hvis noen lurer på og kjøpe denna DP fra 034,så drop det.Har en liggende oppe på verksted,og den var det elendig passform på(s6).Butter i skjoldet til drivaksel og i girkassefestet.

Men for all del,veldig pen og se på(i hylla)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tegninger på flensene da?

jeg har rustfrie flenser liggende...kan ta noen mål om det er ønskelig...har forresten sveisa ett par sånne downpiper,og det er da ikke så forferdelig mye arbeid...

26122006106.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte nå et brukt 034 downpipe, og etter å ha vært i bruk litt, så er det iværtfall ikke blankt lengere, men det er nå samma det, skal ha på "bandasje" uansett ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.