Anbefalte innlegg

Sliter med Golfen, 2,9 VR6 motor..

Problemet er at den blir veldig varm og begynner og koke. Byttet vanntanken,lokk og alt.. Ble litt bedre, men temp.måleren viser fortsatt rundt 100grader ved litt pådrag.. Noen ganger så langt som 110grader..

Hva kan det være? Skal sies at varmeapparatregisteret er defekt og vannet koblet utenom.. Skal byttes så fort som mulig..

Takker for hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med Golfen, 2,9 VR6 motor..

Problemet er at den blir veldig varm og begynner og koke. Byttet vanntanken,lokk og alt.. Ble litt bedre, men temp.måleren viser fortsatt rundt 100grader ved litt pådrag.. Noen ganger så langt som 110grader..

Hva kan det være? Skal sies at varmeapparatregisteret er defekt og vannet koblet utenom.. Skal byttes så fort som mulig..

Takker for hjelp!

vannpumpa da? og slår kjøleviftene inn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vannpumpa da? og slår kjøleviftene inn?

Kjøleviftene står på, og vannet går rundt.. Men når jeg stoppa bilen for den viste 110grader blåste fortsatt viftene ganske kald luft: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis varme registeret er forbikoblet vil du jo ikke luften inne i kupeen bli varm selv om motoren er det..;)

har du sjekket at termostaten åpner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis varme registeret er forbikoblet vil du jo ikke luften inne i kupeen bli varm selv om motoren er det..;)

har du sjekket at termostaten åpner?

Veit jo det, er en midlertidig løsning... Har ikke sjekket det nei..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Topp-pakninga da? Er jo endel som tilsier at det kan være problemet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Topp-pakninga da? Er jo endel som tilsier at det kan være problemet...

Frykter det.. Men prøver alt annet først, ble mye bedre med ny vanntank og lokk. Skal prøve ny temp.føler og termostat først også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit jo det, er en midlertidig løsning... Har ikke sjekket det nei..

mulig jeg misforstod innlegget over med viftene bare... Vet ikke hvordan termostathuset ser ut på vr6 men på noen biler er det mulig å ta den ut og skru sammen huset uten termostaten. da vil driftstempen på motoren neppe nå 90 grader ved vanlig kjøring.(hvis termostaten er problemet da..) evt om du låser den i åpen stilling istedet for å ta den ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig jeg misforstod innlegget over med viftene bare... Vet ikke hvordan termostathuset ser ut på vr6 men på noen biler er det mulig å ta den ut og skru sammen huset uten termostaten. da vil driftstempen på motoren neppe nå 90 grader ved vanlig kjøring.(hvis termostaten er problemet da..) evt om du låser den i åpen stilling istedet for å ta den ut.

Ok. Kan sjekke dette, vet at det ble byttet termostathus osv. i sommer, men vet ikke om de bytta termostaten.. Vet hvor den sitter, så kan titte på det imorra:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være termostat din som er gååen men at den står litt oppe, har du sjekket at det faktisk sirkulerer varmt vann gjennom radiatoren din? Siden du sier det blåser kald luft fra viften. Det kjenner du på slangene om de er varme begge to så er det ikke termostaten. Evt så kan du sjekke om sikulasjons pumpa til vannet fungerer, den sitter rett ved fordeler/coilpakken din. Om topppakkininga er gååen så bruker bilen opp kjølevannet/eller lukter eksos av kjøleveska.

Har du nylig bytta kjøleveske? Å dette har oppstått etter det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være termostat din som er gååen men at den står litt oppe, har du sjekket at det faktisk sirkulerer varmt vann gjennom radiatoren din? Siden du sier det blåser kald luft fra viften. Det kjenner du på slangene om de er varme begge to så er det ikke termostaten. Evt så kan du sjekke om sikulasjons pumpa til vannet fungerer, den sitter rett ved fordeler/coilpakken din. Om topppakkininga er gååen så bruker bilen opp kjølevannet/eller lukter eksos av kjøleveska.

Har du nylig bytta kjøleveske? Å dette har oppstått etter det?

Har ikke sjekka det, slangene er iallefall ganske varme de, bruker ikke opp vannet etter jeg bytta tank iallefall, har vært når jeg skrudde av korken og vannet fosset ut.. Ble fyllt kjøleveske igår ja, har vel hellt på 10.liter vann etter det:p Tror jeg satser på toppakning jeg, alt tilsier jo det.. Og når bilen har gått på turtallsperra i hele sommer av forrige eier så er det kanskje ikke så rart at ting ryker..

Tror jeg satser på bytte av toppakning, vannpumpe og hele driten... Må jo gjøres en gang uansett..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lykke til, får håpe det er en bagatell... En Knall fet bil er det ihvertfall : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lykke til, får håpe det er en bagatell... En Knall fet bil er det ihvertfall : rock :

Ordner seg nok;) Takk for det ja, ganske enig selv:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville skiftet vannpumpen uansett jeg også. Sjekk også om sirk pumpen er gåen. Den skal sirkulere væske når tenning på bil er av hvis kjølevæske temp er over 107 grader mener jeg. Husk å bytte boltene i tillegg til pakning hvis du skal av med toppen. Strekkbolter. Du kan få kjøpe nye av meg:) (Hvis ikke du har ARP da)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm skal ikke den gå så lenge tenningen er på da? Mener i allefall det, når du førts skal av med toppen så hadde jg satt på arp bolter, dem kan jo brukes omigjenn om du skulle måtte av med toppen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo du har rett. Når tenning er på og når tenning er av når temp er >107 grader.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det er det som er problemet da, er lekket litt olje i garasjen også. Ser ikke hvor det kommer fra heller..

PM meg de som har lyst og bytte toppakning, betalt såklart!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være termostaten da? Tok den ut istad, og den åpner nesten ikke. Og det var sånne brune flekker på den, som om den har vært veldig varm.. Var ny i sommer den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.