ASAP ! Fordeler/Plugger - kobling 2.2 10v

Anbefalte innlegg

Du må jo virkelig forsøke å finne årsaken til at den kutter over 3000, men er det problemer med tenning eller bensintilførselen? Vet du i det hele tatt noe om det? Det er jo også litt snodig at ladelampa tenner over 5000, så akkurat det kan virke som om dynamoen ikke henger med lenger. Hvordan er ellers tilstanden på batteriet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må jo virkelig forsøke å finne årsaken til at den kutter over 3000, men er det problemer med tenning eller bensintilførselen? Vet du i det hele tatt noe om det? Det er jo også litt snodig at ladelampa tenner over 5000, så akkurat det kan virke som om dynamoen ikke henger med lenger. Hvordan er ellers tilstanden på batteriet?

Ja, jobber med saken da !

Nå er det byttet : plugg ledninger, rotor, fordeler lokk, plugger, coil, batteri.

Dynamo reima røk i stad, så skal prøve med en annen dynamo og ny reim, så får vi se hva som skjer...

Bilen oppfører seg så rart elektrisk sett, så tror det kan ha en sammenheng med at dynamo ikke lader lenger ergo så kutter coilen da den ikke får nok strøm! Kan dette være tilfelle ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker jeg riktig her, eller er jeg helt på bærtur ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv og mål ladinga!skal vel helst ligge på rundt 14v

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være tilfelle at tenningen får problemer pga lav spenning på batteriet ja, pga tenningen støttes av hallgiver og transistorenhet som sikkert er litt kresne til spenningen. Min eneste erfaring med død dynamo og dermed flatt batteri var på eldre bil med stift-tenning, og da fikk jeg ikke slike symptomer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.