#1 Skrevet November 10, 2007 Min bil er lakkforseglet, og jeg har allerede brukt garantien ved å få den lakkforseglet igjen. Det jeg lurer på er om man bør eller kan polere bilen selv om den er lakkforseglet? Må vel være bedre og bidra med litt vax eller polish oppå foreglingen i ny og ne, enn å vente til den slites bort? Noen fler her som har lakkforseglet bil som polerer eller voxer bilen sin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 10, 2007 Slik jeg har forstått det så er lakkforsegling = wax. Den holder vel 3-4mnd men skader ikke å polere innimellom før man forsegler(vokser) på nytt. Correct me if Im wrong. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 10, 2007 Hmmm... Noen fler som har noen inspill her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 10, 2007 Voks kan du trygt legge over lakkforseglingen, gir ekstra beskyttelse og bedre utseende Hvis du polerer bilen, så sliper du jo bort lakkforseglingen. Hvilken lakkforsegling er det forresten? noe sånt tefcar greier? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 10, 2007 Voks kan du trygt legge over lakkforseglingen, gir ekstra beskyttelse og bedre utseende Hvis du polerer bilen, så sliper du jo bort lakkforseglingen. Hvilken lakkforsegling er det forresten? noe sånt tefcar greier? Okay. Men hvorfor gir vox bedre utseende, når det allerede ligger ett lag med forsegling der? Er usikker på hvilken forsegling jeg har. Det er noe som ble gjort før jeg fikk bilen levert som ny. Kostet 2.000 kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 10, 2007 Spørs jo selvfølgelig hvilken wax du bruker, men er det kvalitets wax, så gir den en varmere og mer "wet look" en lakkforsegling. Lakkforsegling er veldig reflektiv og steril. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 10, 2007 Jeg bruker Pinnacle Liquid vax og paste vax.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 10, 2007 De fungerer meget bra Signature series ll du har some paste wax? den er iallefall meget god på sølv bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 10, 2007 Jeg har denne: http://www.autogeek.net/pinliqsouvwa.html Og denne: http://www.autogeek.net/pisisepawax.html Vet ikke heeelt forskjellen på disse to... da jeg ikke har fått dem enda.... men hvis noen kan forklare forskjellen på disse så er jeg fornøyd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 10, 2007 Det jeg har funnet ut er dette: (Ved bruk på div biler) Liquid souveran er veldig fin på farger som rød, sort og hvit. Signature series ll er veldig fin på lyse metallic farger, som f.eks din bil Får metallicen til å vises fryktelig godt, og gir den rette "wet looken" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 10, 2007 Noe spesielt sted du har lest dette?... eller er det bare noe du har hørt fra noen andre..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 10, 2007 Som jeg skrev, ved bruk på diverse biler! Altså dette er noe jeg selv har erfart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 10, 2007 Noe spesielt sted du har lest dette?... eller er det bare noe du har hørt fra noen andre..? http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=102875 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...