#1 Skrevet November 10, 2007 Hvordan funker dette? Siden det funker så bra på kalippere burde det vel sitte ganske bra på felger og..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 10, 2007 Malte ett sett med Rs4 replica hjul med hammerite. Resultatet ble så som så. Gikk ikke så altfor lang tid før malingen flasset av. Dog så var forrarbeidet ekstremt dårlig: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 10, 2007 Malte ett sett med Rs4 replica hjul med hammerite. Resultatet ble så som så. Gikk ikke så altfor lang tid før malingen flasset av. Dog så var forrarbeidet ekstremt dårlig: rolleyes Hva legger du i ekstremt dårlig forrarbeid? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 10, 2007 Hva legger du i ekstremt dårlig forrarbeid? Gikk på felgen med negerkuse der lakken hadde flasset av også bare klinte på maling. Felgene brukte vel 2dager på å tørke ordentlig: smil : Frank Andre Rui på forumet veit hvor lenge malingen holdt seg pen, da det var hans vinterfelger:evil: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 10, 2007 Gikk på felgen med negerkuse der lakken hadde flasset av også bare klinte på maling. Felgene brukte vel 2dager på å tørke ordentlig: smil : Frank Andre Rui på forumet veit hvor lenge malingen holdt seg pen, da det var hans vinterfelger:evil: Negerkuse? Øøøøøh... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 10, 2007 Jeg lakket et sett med stålfelger med Hammerite, men jeg vet ikke hvordan det holdt, for jeg solgte felgene bare dager senere. Lars Thomas Nordby kan kanskje svare (hvis han ser denne tråden), han kjøpte dem av meg. Rent bortsett fra det ble finishen ganske fin, fikk litt mye på den ene felgen, så den rant, men de andre så bra ut. Jeg brukte sølv Hammerite, spray selvfølgelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 11, 2007 Gikk på felgen med negerkuse der lakken hadde flasset av også bare klinte på maling. Felgene brukte vel 2dager på å tørke ordentlig: smil : Frank Andre Rui på forumet veit hvor lenge malingen holdt seg pen, da det var hans vinterfelger:evil: Var vel ikke forarbeidet som var dårlig? Var vel heller du som ikke kunne male Men de holdt overraskende bra i grunn, absolutt verdt de 80kr boksen kosta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 11, 2007 Hva tror folket om hvite vinterfelger da, kan det bli pent? Har noen gamle stygge 15" 5-eika felgs som jeg vurderer å lakke hvite og vrenge vinterdekk på. Må vel bli litt bedre enn 14" steelies, vel Forresten, har Hammerite hvit lakk også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 11, 2007 Hvertfall grå, sikkert hvit også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 11, 2007 Jeg lakket et sett med stålfelger med Hammerite, men jeg vet ikke hvordan det holdt, for jeg solgte felgene bare dager senere. Lars Thomas Nordby kan kanskje svare (hvis han ser denne tråden), han kjøpte dem av meg. Rent bortsett fra det ble finishen ganske fin, fikk litt mye på den ene felgen, så den rant, men de andre så bra ut. Jeg brukte sølv Hammerite, spray selvfølgelig. Jeg brukte de som vinterfelger. De så helt ok uk, lakken flassa ikke, men utpå seinvintern kom rusten gjennom på noen steder. Var vel en kombo av oslosalt og høytrykkspyler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 11, 2007 Hvertfall grå, sikkert hvit også. De har en som heter gråhvit, som er ganske så hvit! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 11, 2007 Forresten, har Hammerite hvit lakk også? Malte noen dykkerflasker i stål med hvit Hammerite spray, den fargen som ikke gir hammerslag overflate. Var nokså nøye med forarbeidet, og resultatet ble bra. Flaskene er fortsatt fine, etter 4 år og 100 dykk i saltvann. Vil tippe samme behandling funker bra på stålfelger, selv om det sikkert er vanskelig å få til like bra forarbeid som jeg hadde på dykkerflaskene. Hva med skikkelig irrede aluminiumsfelger da? Kan det bli OK resultat hvis jeg pusser bort irren, avfetter, og flikker med sølv Hammerite? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 11, 2007 Jeg brukte de som vinterfelger. De så helt ok uk, lakken flassa ikke, men utpå seinvintern kom rusten gjennom på noen steder. Var vel en kombo av oslosalt og høytrykkspyler. Det kan jo godt være at det var noe rust der fra før også. Felgene var jo originale 80 B4 felger, og jeg lakkerte bare utenpå den originale sorte lakken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 11, 2007 Hva tror folket om hvite vinterfelger da, kan det bli pent?Har noen gamle stygge 15" 5-eika felgs som jeg vurderer å lakke hvite og vrenge vinterdekk på. Kan absolutt bli stilig det, på de riktige felgene, men du må jo regne med at de er møkkete etter 1 km... Møkka sees jo mye bedre på hvit enn sølv! Kommer vel også litt an på hvilken farge du har på bilen din, og hva slags bil du har (ser det står Golf 3 til venstre, men må jo spørre...) Hammerite skal finnes i hvit, ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...