passer kr topp på audi 80 quattro blokk?

Anbefalte innlegg

som tittel sier, noen som vet om 16v kr toppen passer på audi 80 quattro blokka? altså 4 syl

forskjell på oljekanaler? innfestning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer det gjør den, må bytte stempeler og om du skal få noe effektøkning...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er motoren i 80'en en 8v-motor passer det ikke om det skal være "brukandes". Det er mulig å montere, men kompresjonen blir alt for lav til at det vil bli kjørbart.. 8v har forbrenningskammer i stemplene, 16v har i toppen, og setter man daa 16v-topp på 8v-blokk blir det dobbelt opp.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er motoren i 80'en en 8v-motor passer det ikke om det skal være "brukandes". Det er mulig å montere, men kompresjonen blir alt for lav til at det vil bli kjørbart.. 8v har forbrenningskammer i stemplene, 16v har i toppen, og setter man daa 16v-topp på 8v-blokk blir det dobbelt opp.. ;)

hvordan kan eg løse dette problemet da? blokka må ha innfestning til quattrokasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle 4-sylindrede blokker har såvidt jeg vet samme boltmønster mot girkassa, så en KR-blokk vil også passe mot girkassen, du må bare flytte over svinghjul og sannsynligvis bunnpanne fra motoren du har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle 4-sylindrede blokker har såvidt jeg vet samme boltmønster mot girkassa, så en KR-blokk vil også passe mot girkassen, du må bare flytte over svinghjul og sannsynligvis bunnpanne fra motoren du har.

så det vil med andre ord si at eg må ta svinghjul og bunnpanne fra audi 80 å sette over så vil det fungere? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blokken skal kunne monteres på girkassen ja, det vet jeg. Motorfestene skal også passe, men det er sikkert noen her med mer peiling på 4-sylindrede motorer som kan svare på dette, jeg har mer peiling på motorer med 5/6/8 sylindre.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blokken skal kunne monteres på girkassen ja, det vet jeg. Motorfestene skal også passe, men det er sikkert noen her med mer peiling på 4-sylindrede motorer som kan svare på dette, jeg har mer peiling på motorer med 5/6/8 sylindre.. ;)

godt å vite at det passer:)

men skulle gjerne visst om det er noen her inne som vet om det er noe som må flyttes over for at alt skal fungere skikkelig?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.