Type 85 quattro: Optimale senking.

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på kva som er den optimale senking av en coupe quattro type 85.

Optimal da meiner eg at karosseriet ned til hjula. ikkje noko blod senking, men bilen skal ligge ganske så i vater som muleg. litt luft mellom hjulhusa og dekka kan det vere... men så lite som muleg.

Nokon som har har noen bilder med døme på biler som har en senk som dere mener er optimal?

eller har dere peilig på vilket senkesett eg må sattse på. har tenkt på 30/40, 40 framme å 30 bak. Men er redd det at 40 framme kan vere litt lite... kva meiner folket???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm ja... men dei fleste berre skrive at det er senk med H&R f.eks. ikkje vilken mm dei har bak og framme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm ja... men dei fleste berre skrive at det er senk med H&R f.eks. ikkje vilken mm dei har bak og framme.

Til quattro får man bare 30mm fra H&R... 30mm leverer Lesjførs også.

Skal du ha noe annet må du kjøpe deg coilovers.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

30/30 blir vertfall feil... hadde det vert noe som hette 40/30 sku eg testa det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til quattro får man bare 30mm fra H&R... 30mm leverer Lesjførs også.

Skal du ha noe annet må du kjøpe deg coilovers.

merkelig at gt cupline har 50mm senking til type 85 med tuv

mener også cobra suspensions har ett 45 senke sett med tuv papirer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

merkelig at gt cupline har 50mm senking til type 85 med tuv

mener også cobra suspensions har ett 45 senke sett med tuv papirer.

Til QUATTRO? Til fwd finnes fortsatt et hav av senkesett, men til quattro er det desverre blitt færre og færre som produserer.

Kom gjerne med link til norske forhandlere av disse merkene du nevner, må slippe vinterbilen litt nedpå så hadde vært greit med litt flere merker/forhandlere å velge i...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til QUATTRO? Til fwd finnes fortsatt et hav av senkesett, men til quattro er det desverre blitt færre og færre som produserer.

Kom gjerne med link til norske forhandlere av disse merkene du nevner, må slippe vinterbilen litt nedpå så hadde vært greit med litt flere merker/forhandlere å velge i...

cobra er det gundersen sportscar som selger. gt cupline er ebay. skal se om jeg får rotet frem en link

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Lesjöfors på min Cq, og den har selvfølgelig blitt segen bak...

Her er bilde fra det var nymontert.

Ettersenk-vi.jpg

Og bilde på vei fra Våler-treff, med fullt bagasjerom og tilhenger på slep! Litt lavere bak her enn ved tom bil, men likevel er den ikke lenger så høy bak som på det første bildet.

Perquattro-vi.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Lesjöfors på min Cq, og den har selvfølgelig blitt segen bak...

Her er bilde fra det var nymontert.

Ettersenk-vi.jpg

Og bilde på vei fra Våler-treff, med fullt bagasjerom og tilhenger på slep! Litt lavere bak her enn ved tom bil, men likevel er den ikke lenger så høy bak som på det første bildet.

Perquattro-vi.jpg

Lesjefors 30/30 du har på bilda her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lesjefors 30/30 du har på bilda her?

Jeg tror det er 30/30 ja, men helt sikker er jeg ikke, for jeg kjøpte fjærene lett brukt. De hadde stått på en annen Cq i ca en mnd da den bilen ble kræsjet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som veit kven som selger dette i dag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rodin&Co forhandler vel Lesjöfors fremdeles? De er egentlig bare et Engros-firma, så husk å si du er medlem i klubben, for vi får handle der likevel.

http://www.lesjoforsab.com/ er uansett produsentens adresse, men jeg finner ingen importør-oversikt der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.