Mulig å få tak i 11x17" BBS RS 5x112?

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som veit hvor jeg eventuelt kan få tak i 11"x17" BBS RS. Eventuelt 10" er også av interesse.

JEG VIL HA TIL 200'en! Det ser jo helt sinnsykt rått ut! ^_^

Antti_V8_FIN.jpg

PICT0084_original.jpg

PICT0085_original.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er vel mulig, bare lommeboka som setter grenser her.. Får vel tak i 17" i 5x112 (?) , og hvis man ikke får tak i den dimmen du skal ha så er det bare å lete etter "felgenbetten" eller "felgenbett" på ebay.de.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir fort noen kroner å "bygge" slike felger da du mest sannsynlig må bytte både inner og ytter-ringene på alle 4 felgene. Men så faktisk litt rart ut med så små felger (17 toms) på en så stor bil,men det er min mening da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17" BBS RS er ABSOLUTT ikke feil på en 200 20v Avant, se bildet for inspirasjon ;

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PICT0084_original.jpg

PICT0085_original.jpg

;) JEG VIL HA!!!

Utseendemessig forskjell fra min er røde baklykter, FELGENE, og at jeg ikke har montert de nye fjærene mine som forhåpentligvis gir det stuket man ser her... Sota ruter, sort bil, hvite blinklys, og sota framblinklys har jeg jo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

;) JEG VIL HA!!!

Utseendemessig forskjell fra min er røde baklykter, FELGENE, og at jeg ikke har montert de nye fjærene mine som forhåpentligvis gir det stuket man ser her... Sota ruter, sort bil, hvite blinklys, og sota framblinklys har jeg jo.

Synes det ble sinnsykt gromt med 17" BBS RS jeg, dette må du bare få tak i til 200'en din. Få montert senk så har du skamtøff bil. Men ble det ikke litt FOR bredt med 11"? Bare skyt meg hvis jeg tar feil her..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kristian, mtp bredde så hadde det vel kanskje vært bedre med 11" bak og 9" fremme eller noe, og dekk som matcher rulleomkrets mtp quattro. 225/45 - 17 og 265/35 - 17 eller noe? Blir jo endel strekk også! Woo!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

ellers så har du vel http://www.imagewheels.co.uk som jeg tror lager kopier av bbs rs felgen.Da kan du vel velge det meste selv, bredde , innpress osv

Mvh

Rismoenbrosracing

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om det er noen som veit hvor jeg eventuelt kan få tak i 11"x17" BBS RS. Eventuelt 10" er også av interesse.

JEG VIL HA TIL 200'en! Det ser jo helt sinnsykt rått ut! ^_^

Antti_V8_FIN.jpg

Kul hjulbredde, men jeg synes det ser rart ut pga de små hjula/felgen/glippa i skjermen og tror det hadde vært enda tydeligere hvis man ser bilen fra siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Største feil på den V8en er i mine øyne at den er alt for høy, hadde den hatt passelig høyde hadde den vært fin.

8x17 BBS RS med 5x112 er ikke så uvanlig (ble bl.a. levert som org tillegsutstyr til 200/V8 om jeg ikke husker feil) og fullt mulig å få tak i også her til lands. Med 4 slike og 4 nye ytterringer kan du få f.eks. 10x17 fremme og bak og det mulig for under 10.000 kr (en vil med utgangspunkt i 8x17 felgene få ca ET10 mulig det er for lavt for 200ene?"..) Flere som bruker 10" forran på 200ene og det går fint, men som sagt litt usikkert hva innpress de bruker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ET35 på mine 10" felger og det stikker ca 1.5cm utafor skjermkanen. så ET10 blir litt for voldsomt tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

wall1.jpg

Noen som har peiling på hva slags felger dette er? Og pris? Tror de hadde vært råe på 200'en, MTP den er sort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

wall1.jpg

Noen som har peiling på hva slags felger dette er? Og pris? Tror de hadde vært råe på 200'en, MTP den er sort.

Skal du handle fra europa, kan du prøve:

http://www.phat-wheels.com/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den 200n trur eg hadde blitt mykje tøffare viss den blei senka slik at hjula ligg heilt opp til skjermkanten.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere som bruker 10" forran på 200ene og det går fint, men som sagt litt usikkert hva innpress de bruker.

Med tanke på at 200 20V har samme fjærbeina foran som S4/S6 av C4 kaross, kan jeg supplere litt her mtp innpress. Skal man klemme på 10x17 forran på 200, er det gunstig at innpresset er så høyt som mulig samtidig som det går klar av fjærbeinet innover. Med 10" skal det AKKURATT gå klart innover mot fjærbeinet med ET35. Dekkbredde bestemmer om det går i mot styrekula, men alt under 255 skal gå bra (uansett dekkmerke). Da er det ikke tatt hensyn til at dekket kan subbe i innerskjermer ved store rattutslag. Men så er det vel ikke i tankene å kjøre med sånne ballongdekk heller vel :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor får man tak i bbs rs da? er vel godt ut av produksjon for lenge siden sikkert... finnes i alle boltsirkler eller? (4\108 i mitt tilfelle...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om felgene har rett inpress fra før blir det ikke så dyrt å få de slik som på bildene. Regn ca 1500-2000kr pr. ring Ytter. Da er de nye og høyglanspolert. Ca samme prisen for innerringer om du trenger det å.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor får man tak i bbs rs da? er vel godt ut av produksjon for lenge siden sikkert... finnes i alle boltsirkler eller? (4\108 i mitt tilfelle...)

På eBay kan du finne slikt, søk i vei : vinke :

I 4/108 så finnes de i både 15" og 16" meg bekjent, hadde et sett i 15" selv og det het RS101 og var 7x15 !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om felgene har rett inpress fra før blir det ikke så dyrt å få de slik som på bildene. Regn ca 1500-2000kr pr. ring Ytter. Da er de nye og høyglanspolert. Ca samme prisen for innerringer om du trenger det å.

Vil tro man trenger både nye ytter- og innerringer til et slikt prosjekt. Som Tord nevner vil en 8x17 ET35 felg få et ca. ET10 etter bytte av bare ytterringer slik at felgen blir 10x17.

Får å få ET rundt 35mm på en 10x17 felg ved BARE bytte av ytterringer, må en

-8x17 felg før bytte av ytteringer ha ca. ET60

-8,5x17 felg før bytte av ytterringer ha ca. ET54

-9x17 felg før bytte av ytterringer ha ca ET48

Slike felger i 5x112 florerer ikke akkurat hverken her hjemme eller andre steder. Konklusjonen må bli at det lureste er å få tak på 4 senter, for så å skaffe seg passende ytter- og innerringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro man trenger både nye ytter- og innerringer til et slikt prosjekt. Som Tord nevner vil en 8x17 ET35 felg få et ca. ET10 etter bytte av bare ytterringer slik at felgen blir 10x17.

Får å få ET rundt 35mm på en 10x17 felg ved BARE bytte av ytterringer, må en

-8x17 felg før bytte av ytteringer ha ca. ET60

-8,5x17 felg før bytte av ytterringer ha ca. ET54

-9x17 felg før bytte av ytterringer ha ca ET48

Slike felger i 5x112 florerer ikke akkurat hverken her hjemme eller andre steder. Konklusjonen må bli at det lureste er å få tak på 4 senter, for så å skaffe seg passende ytter- og innerringer.

Å få tak i KUN 4 senter er ikke bare bare heller....enkleste er nok å få tak i noen 17 tommere til en billig som trenger oppussing å bruke kun senteret å kjøpe nye ytter og inner-ringer. Ikke ofte jeg har sett 4 senter til salgs på Ebay,slenger et og annet annet men har aldri sett 4 stk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis begge deler må byttes kan du evnt. kjøpe alt i deler på ebay ect. Dette koster litt men får iaillefall så godt som nye felger. Evnt kjøpe felger som har sprekte innerringer. Dette hender en gang i blandt da aluminiumen er ganske hard (og tynn) på bbs rs.

Men det koster iallefall litt å få bra bbs rs felger. (snakker av erfaring :P)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis begge deler må byttes kan du evnt. kjøpe alt i deler på ebay ect. Dette koster litt men får iaillefall så godt som nye felger. Evnt kjøpe felger som har sprekte innerringer. Dette hender en gang i blandt da aluminiumen er ganske hard (og tynn) på bbs rs.

Men det koster iallefall litt å få bra bbs rs felger. (snakker av erfaring :P)

3-delte felger har jo aldri vært noe billig ;) Men hadde det vært opp til meg hadde jeg kjøpt noen smale 17 tommere moden for opp-pussing å kjøpt nye inner og ytter-ringer. Men ryker fort noen tusenlapper åkke som : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet faktisk nå om et sett BBS RS i 17 ( usikker på ET og bredde ) MEN det er 5x100, hvis det skulle være av intresse !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.