AC i A4 98mod 1.9tdi virker ikke i kulde.

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det skal være sånn?Den virker hvertfall ikke når tegnet for frost kommer opp i klimadisplayet.Har ikke vært sånn på andre biler jeg har hatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med virker ikke?

Blåser ikke viftene, eller er det kun varmluft som kommer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klimakompressoren stopper automatisk når temperaturen på kondenseringsenheten(?) kommer under 1-2 grader. Det er enkelt og greit fordi det kondenseres vann der, som vil fryse til is og sprenge hele AC-systemet hvis AC kjøres når det er kuldegrader.

Så hvis det er dette som skjer på bilen din, så er det helt normalt. Varmeapparatet skal fungere helt normalt allikevel, og om du trykker på AUTO-knappen, skal den fortsatt holde tempen i bilen på det du stiller den inn på, eneste forskjell er at klimakompressoren ikke går.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klimakompressoren stopper automatisk når temperaturen på kondenseringsenheten(?) kommer under 1-2 grader. Det er enkelt og greit fordi det kondenseres vann der, som vil fryse til is og sprenge hele AC-systemet hvis AC kjøres når det er kuldegrader.

Så hvis det er dette som skjer på bilen din, så er det helt normalt. Varmeapparatet skal fungere helt normalt allikevel, og om du trykker på AUTO-knappen, skal den fortsatt holde tempen i bilen på det du stiller den inn på, eneste forskjell er at klimakompressoren ikke går.

Er akkurat som du beskriver det ja.Varmeapparatet fungerer helt fint ellers ja:) Men kan jeg gjøre noe med det?Ta bort kondensvannet?For jeg synes at viss det er litt dugg inni bilen,forsvinner den raskere ved bruk av klimaanlegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er akkurat som du beskriver det ja.Varmeapparatet fungerer helt fint ellers ja:) Men kan jeg gjøre noe med det?Ta bort kondensvannet?For jeg synes at viss det er litt dugg inni bilen,forsvinner den raskere ved bruk av klimaanlegg.

Så vidt jeg vet er det ingen ting du kan gjøre med det nei. Grunnen til at dugg forsvinner raskere med klimaen på, er jo nettopp fordi den tørker luften i bilen og kondenserer fuktigheten i luften, som deretter drypper ut under bilen. Derfor, om du hadde fått fjernet alt av fuktighet i systemet, så vil den komme tilbake så fort du skrur på klimaen igjen!

Vet at når temp-sensoren på denne kondenserings-enheten ryker, så starter ikke klimaen i det hele tatt. Man kan sikkert trikse til noe med å bytte ut temp-sensoren med en motstand e.l., men da vil som sagt klimaanlegget ditt fryse istykker den første natta med kuldegrader, og så er du like lang (og mange tusen fattigere)...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn er min også, jeg og trodde det var noe rart, men etter å lest instruksjonsboken fant jeg det ut:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.