#1 Skrevet November 11, 2007 Som topic sier. Vurderer nye felger til passaten til sommeren. Men er ikke sikker hvor bredt jeg kan gå. Hvor mye kan jeg senke bilen med f.eks 9.5x19? Hvilket innpress burde jeg gå for? Er det noen som har prøvd det her inne? Vil det subbe veldig mye? Er det bedre å gå for noen breie i 18" Er mye billigere dekk til dem hvertfall. Bilen min er senka 60/40 nå. Men skal ha justerbart også til våren. Takker for alle svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 11, 2007 Jeg har noen 9,5x18 liggende.. 9000,- Tror det skal være litt bedre plass på bilen din bak iallefall, så skulle gå sånn passe bra med masse senk tror jeg.. Ligger bare her og ikke blir brukt.. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=95906 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 11, 2007 Jeg har noen 9,5x18 liggende.. 9000,- Tror det skal være litt bedre plass på bilen din bak iallefall, så skulle gå sånn passe bra med masse senk tror jeg.. Ligger bare her og ikke blir brukt.. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=95906 Nja, tror ikke jeg skal ha svart senter. Og vil helst ha 19". Men kanon råe de du har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 11, 2007 Nja, tror ikke jeg skal ha svart senter. Og vil helst ha 19". Men kanon råe de du har. Utrolig hva litt lakk kan gjøre.. Men skjønner den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 12, 2007 Som topic sier. Vurderer nye felger til passaten til sommeren. Men er ikke sikker hvor bredt jeg kan gå. Hvor mye kan jeg senke bilen med f.eks 9.5x19? Hvilket innpress burde jeg gå for? Er det noen som har prøvd det her inne? Vil det subbe veldig mye? Er det bedre å gå for noen breie i 18" Er mye billigere dekk til dem hvertfall. Bilen min er senka 60/40 nå. Men skal ha justerbart også til våren. Takker for alle svar:) Jeg tar utg.punkt i 60-70mm senk og 235/35 19 dekk eller smalere. Dette fordi 40mm senk eller mindre vil se smårart ut med så brede felgen og bredere dekk vil bare gi økte problemer både foran og bak. 9,5x19 går ganske greit bak på Passat 3BG hvis ET er 35-40. Foran kommer du nok ikke unna å valse fordi felgen butter i kalipperne hvis ET er noe særlig over 40. Mulig ET40 går akkurat men da havner felgen såpass langt utover at man trenger å brette inn skjermflensen går det akkurat klar innover. Konklusjonen er at 9,5x19 ET40 er mulig å få på uten å ødelegge skjermene for mye. 18 tommere vil gi mer spillerom fordi felgen er lengre unna skjermen så 9,5x18 ET35 foran og 9,5x18 ET30 bak burde være mulig å få til med tilsvarende valsing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 12, 2007 Jeg tar utg.punkt i 60-70mm senk og 235/35 19 dekk eller smalere. Dette fordi 40mm senk eller mindre vil se smårart ut med så brede felgen og bredere dekk vil bare gi økte problemer både foran og bak. 9,5x19 går ganske greit bak på Passat 3BG hvis ET er 35-40. Foran kommer du nok ikke unna å valse fordi felgen butter i kalipperne hvis ET er noe særlig over 40. Mulig ET40 går akkurat men da havner felgen såpass langt utover at man trenger å brette inn skjermflensen går det akkurat klar innover. Konklusjonen er at 9,5x19 ET40 er mulig å få på uten å ødelegge skjermene for mye. 18 tommere vil gi mer spillerom fordi felgen er lengre unna skjermen så 9,5x18 ET35 foran og 9,5x18 ET30 bak burde være mulig å få til med tilsvarende valsing. ok. Takk for svar. Så et 35 vil bli for mye foran? Kan jeg ha det bak da? Hvordan blir det med justerbart senkesett? Der fjæra går hele veien ned? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 13, 2007 ok. Takk for svar. Så et 35 vil bli for mye foran? Kan jeg ha det bak da? Hvordan blir det med justerbart senkesett? Der fjæra går hele veien ned? ET35 kommer langt ut foran, men er ikke umulig å få på men vær forberedt på litt valsing. Hvis du er heldig så slipper du å lakkere skjermene på nytt og feste innerskjermene med sika. Jepp bak går det bedre. Jeg prøvemonterte en 9,5x20 ET43 felg på en Passat 3BG med AP/Koni gewinde og da butta felgen akkurat innover, jeg tviler på at ditt gewinde bygger mer utover, så ET40 går forhåpentligvis akkurat. ET35 går nok fint (men havner litt langt ut igjen som nevnt). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 13, 2007 Jeg kjører 9,5x19 med 35 i inpress og det går greit... Har gjort litt med skjermkantene foran... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 13, 2007 ET35 kommer langt ut foran, men er ikke umulig å få på men vær forberedt på litt valsing. Hvis du er heldig så slipper du å lakkere skjermene på nytt og feste innerskjermene med sika. Jepp bak går det bedre. Jeg prøvemonterte en 9,5x20 ET43 felg på en Passat 3BG med AP/Koni gewinde og da butta felgen akkurat innover, jeg tviler på at ditt gewinde bygger mer utover, så ET40 går forhåpentligvis akkurat. ET35 går nok fint (men havner litt langt ut igjen som nevnt). Ok, takk for svar:) Da kommer jeg nok til å gå for 9,5":P Jeg kjører 9,5x19 med 35 i inpress og det går greit... Har gjort litt med skjermkantene foran... Hvor lav er bilen din da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 13, 2007 Jeg vurderer og kjøpe 215/40-18" ET 35på min passat 3bg.Den er senket 40/40. Går det uten noen form for valsing?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 13, 2007 Jeg vurderer og kjøpe 215/40-18" ET 35på min passat 3bg.Den er senket 40/40. Går det uten noen form for valsing?? Du nevner ikke bredde på felgen, men ut i fra dekkdim så regner jeg ikke med mer enn 8.5 og da funker vel det fett..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 14, 2007 Du nevner ikke bredde på felgen, men ut i fra dekkdim så regner jeg ikke med mer enn 8.5 og da funker vel det fett..... 9,5 er det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 14, 2007 9,5 er det.. 9,5x18 ET35 med 215/40 18 vil ikke se lurt ut med 40mm senk i hvertfall. Da trengs mer senk og da igjen trengs valsing foran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 14, 2007 Jeg låner denne tråden litt for og rådspørre "kompetansen". Jeg har en 3BG stv. som er senka ca 65mm. Har så smått begynt å tenke på nye sommerhjul til bilen. Har bestemt meg for 18". Vil ha litt gummi og ikke bare et par runder med elektro-tape Jeg har INGEN planer om å valse. Hvilken felgbredde og innpress anbefales? 8" breddet med ET35? 9" med ET30 krever vel valsing foran for at det ikke skal subbe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 14, 2007 Jeg låner denne tråden litt for og rådspørre "kompetansen". Jeg har en 3BG stv. som er senka ca 65mm. Har så smått begynt å tenke på nye sommerhjul til bilen. Har bestemt meg for 18". Vil ha litt gummi og ikke bare et par runder med elektro-tape Jeg har INGEN planer om å valse. Hvilken felgbredde og innpress anbefales? 8" breddet med ET35? 9" med ET30 krever vel valsing foran for at det ikke skal subbe? 8,5x18 ET35 med 225/40 18. Perfekt kompromiss. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 14, 2007 Ok, takk for svar:) Da kommer jeg nok til å gå for 9,5":P Hvor lav er bilen din da? Jeg har justerbart Kw er vel "bra lav" tror jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 15, 2007 Jeg har justerbart Kw er vel "bra lav" tror jeg.. Kan du slenge ut ett bilde a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...