Anbefalte innlegg

Noen som vet hva olje trykket på adu motoren skal ligge på, med på drag og tomgang (olje ca 68grader)?

Er det pumpa som bestemmer trykket eller er det en trykk/flow ventil en plass?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst: Ikke stol 100% på måleren i instrumentene, den er ikke alltid helt nøyaktig, for å si det pent.

Min 3B, som i det store og det hele er samme motor, ligger på rett under 2 bar på tomgang (7-800 rpm) og rett under 5 under kjøring. (over 2000 rpm)

Dette vil jeg tro er helt normalt og ganske riktig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst: Ikke stol 100% på måleren i instrumentene, den er ikke alltid helt nøyaktig, for å si det pent.

Min 3B, som i det store og det hele er samme motor, ligger på rett under 2 bar på tomgang (7-800 rpm) og rett under 5 under kjøring. (over 2000 rpm)

Dette vil jeg tro er helt normalt og ganske riktig..

Jeg lurte bare på om noen hadde noen referanse eller korekte tall på olje trykket til motoren.

Hva som er max, norm og min?

Har vært i konktakt med turbonetics og de anbefalte at turboen som jeg har, skal ha et normat trykk på 30psi=2bar og maks trykk på 90psi=6.2bar med full gass, men helst ikke over 102psi=7.0bar.

Derfor lurte jeg på om noen som vet hva som adu/aby/ann har i trykk og om dette kan justeres.

Kom med dine observasjonerog erfaring.

Alt er brukenes info.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du er redd for at oljetrykket skal ta lagera i turboen din, så er meg bekjent de fleste Turbonetics-turboer levert med restriktor på oljetilførsel på turbo. Så det skal gå greit det, hvis du har en slik restriktor på olja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de nye turboene har ikke det, ivært fall ikke den jeg har. Er bare et dekksel for at dritt ikke skal nedi, men det blir jo tatt vekk når den blir montert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur nok det ligg på ca 2 ved tomgang og ca 5 med pådrag , iallefall på målarane i bilen , gjorde det på S4`en min , skal sjekke på RS`en seinare idag og kome tilbake med eit svar.

Men somsagt har eg ikkje målt , er kun det målarane vise.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min ligger på måleren da ca2,1 på tomgang og 5+på kjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min ligger på måleren da ca2,1 på tomgang og 5+på kjøring.

Det er ganske akkurat det samme min ligge på :)

Såg sånn ut no også , var mørkt ute , og akkurat lyset i oljetrykksmålaren er gåen hos meg , men såg slik ut i mørket : rolleyes men har sjekka det før også , så ligger på det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men vet noen om det er pumpa som bestemmer trykket eller er det noen ventil som styrer oljetrykket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa bestemmer trykket opp til et visst nivå, så åpner det en ventil slik at trykket ikke stiger ytterligere. Dette ser man enkelt ved å øke turtallet sakte fra tomgang. Med varm motor begynner ventilen å åpne når oljetrykket ikke stiger ytterligere selv om turtallet stiger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som referanse skal oljetrykket være min. 2bar, ved 80 grader med 2000rpm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet noen hvor denne ventilen som styrer det ligger? eller hva den heter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er samme enhet som oljetemperatursensoren, sitter helt i forkant på undersiden med en enkelt ledning til oljetemperaturmåleren tilkoblet. Ventilen er en kule, fjær og noe greier og pleier "aldri" å ryke eller gi feil trykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.