#26 Skrevet November 12, 2007 Det at du justerer de litt mer ned gjør det ekstra kult å møte deg når det er regnvåt asfalt...NOT. Hehe.. Når det regner kjører jeg selvfølgelig med nærlys. Uten sprederne på. Har jo litt vett i skallen. Men er mange andre med nærlys og spredere i halogen som nok vil blende mer en mine xenonspredere alene dessverre... Det finnes så mange biler ute på markedet som blender originalt at jeg har gitt opp å bry meg med det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 12, 2007 ikke lov å ettermontere i lamper med h4 eller i nærlyset på en med separate reflektorer. er lov å ettermonter i fulltlys og spredere var den beskjeden jeg fikk av en på BT. gjelder da fortsatt regelen om autojusterbar og lyktespylere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 12, 2007 Har ikke peiling på hva jeg har av lykter originalt, men det er vel sikkert h4 som satt i originalt. Men nå er det ettermonterte xenon lys på bilen min (hovedlys), hadde bilen min på eu kontroll i dag hos Møller på skøyen. Fikk hvertfall ingen anmerkninger på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 12, 2007 Da har jeg et spørsmål som ingen her har tatt opp, jeg har Passat 98 Mod med orginal xenon på nærlys, og jeg har selv ettermontert xenon på langlysene. Er dette ulovlig da? Siden jeg har lyktespylere og automatisk justering (som selfølgelig fucker opp alt som heter lysvinkel, lyser rett i bakken forbanna dritten.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 12, 2007 Hvordan vil det bli med Xenon kit i nærlysene på de nye Halogen klarglasslyktene på Audi A4 B7? Noen som kjører dette? Mvh. Eirik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 12, 2007 nei nei nei nei! Et grøftelys/tåkelys blender ikke, for det skal ikke brukes når man har møtende trafikk! Enkelt og greit. Unntaket er jo i dagslys men da skal det heftig mye til for å bli blendet, ikke bare et par usle tåkelys. Det blir litt for dumt å si at det ikke blender fordi det ikke skal brukes. Ta deg en tur ut (på kvelden) og tell bilene som kjører med både grøftelys og nærlys på. Og tror du at de som ettermonterer xenon i grøftelysene gjør det for å få bedre lys? Minst 99% gjør det for de syns det er "kult" og ergo vil de vise det frem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 13, 2007 Kjører med xenon på nærlys og GE super blue +30% i tåkelysene på min C4, og en hvilken som helst nyere bil som kommer bakfra gjør at det er lange skygger fra bilen min.. Så dårlig er lyset på min bil selv med xenon, så der har jeg null dårlig samvittighet! Men som flere sier; i linselykter med assymetri spiller det ingen rolle hva du putter inn, for de har sterkt avgrenset lysbilde. Men det er jo lov å bruke huet også, da! Er også enig i at fler nyere biler er fæle med xenon, som f.eks. Volvo og MB e-klasse med reflektorer. Av eldre biler med 'spredere', ranker jeg de slik (værst først) 1. MB 'gammel' e-klasse (123) hvor noen synes det ser tøft ut men hvor det bare er stygt. 2. Opel rekord/senator som begynner å bli litt gamle, men de sprederne under fangeren er ALLTID på, og de er helt jævlige! De må da være lysere enn moderne xenon? 3. WMB 3-serie.. Prepubertale selgeremner klarer visst ikke å finne frem til nærlys når de først har fått en bil med angel-eyes.. Når det er sagt, er jeg fast bestemt på å få xenon i den gamle '67 Crownen min når den kommer på veien! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 13, 2007 jeg er ikke hissig, jeg syntes det bare er så teit at folk faktisk ikke aner hvor mye en slik enkel modifikasjon ødelegger både for seg selv og andre. xenon som er original montert blender mindre opp en bakketopp enn det ettermarkeds xenon gjør! det er en grunn til at alle lykter blir testet og godkjent for bruk i europa, i usa er det vel lov tror jeg. men kunne ikke noen sendt en e mail og spurt biltilsynet vedrørende etter montering av xenon? og så sende spørsmål til sitt forsikrings selskap på regress størrelse pga en kollisjon og bilen din er ikke typegodkjent for bruk i europa! da tror jeg det er mange som kommer til å kvitte seg med xenon kittene sine. Synes du er på tynn is her igrunn.. Greit med lovverket, det gidder jeg ikke å diskutere, for det er nok rett, men org. xenon suger, ligger man foran så føler jeg de ligger bak og blinker hele tiden, fordi det såkalte"aut. høydejusteringssyst." bare kødder, det funker for dårlig på endel biler med denne automatiske justeringen.. Enig tildels i at det blender ofte, men har man de i linselys er det ikke så verst å møte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet November 13, 2007 Synes du er på tynn is her igrunn.. Greit med lovverket, det gidder jeg ikke å diskutere, for det er nok rett, men org. xenon suger, ligger man foran så føler jeg de ligger bak og blinker hele tiden, fordi det såkalte"aut. høydejusteringssyst." bare kødder, det funker for dårlig på endel biler med denne automatiske justeringen.. Enig tildels i at det blender ofte, men har man de i linselys er det ikke så verst å møte ja det er mange biler det ikke fungerer skikkelig med den automatiske høydejusteringa, men det er fortsatt bedre (og mer lovlig) enn det ettermontert xenon er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet November 13, 2007 Da er vi enige da, i litt ivertfall om det er bedre å møte lovlige eller ulovlige xenonlys er diskuterbart, somsagt, i vanlige kastere er det fyfy, men lov, bob bob, har du godkjent selene dine? Eller senken din blender man så er det galt, gjør man ikke så er det greit, men det er jo delte meninger om det da, naturligvis:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet November 14, 2007 gjelder da fortsatt regelen om autojusterbar og lyktespylere? gjelder vist ikke fjernlys å spredere i følge han jeg snakket med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet November 15, 2007 Det blir litt for dumt å si at det ikke blender fordi det ikke skal brukes. Ta deg en tur ut (på kvelden) og tell bilene som kjører med både grøftelys og nærlys på. Og tror du at de som ettermonterer xenon i grøftelysene gjør det for å få bedre lys? Minst 99% gjør det for de syns det er "kult" og ergo vil de vise det frem. Gjør det det? I så fall blender fjernlys noe helt SYYYYKT, skulle aldri vært lov til å montert det på en bil og iallefall ikke med xenon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet November 15, 2007 Er nok mange som kommer til å få seg en aha opplevelse en eller annen gang. Syns syndromet er direkte helsefarlig. Alle skal montere xenon, men få tenker på at xenon ikke har llysbilde som vanlige pærer og dermed får et lysbilde som er helt borti natta. Videre er 50% av alle biler med ettermontert xenon helt på trynet når det gjelder innstillingen. Ser de på langt hold når de kommer blinkende blått. Håper seriøst at alle de tankeløse folkene med på tryne montert xenon og ulovlig xenon blir tatt av snuten. For det irriterer meg grenseløst å kjøre rundt og ha de bak meg eller møte folk i trafikken med jalla montert xenon som lyser alle veier enn på asfalten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet November 15, 2007 Er nok mange som kommer til å få seg en aha opplevelse en eller annen gang. Syns syndromet er direkte helsefarlig. Alle skal montere xenon, men få tenker på at xenon ikke har llysbilde som vanlige pærer og dermed får et lysbilde som er helt borti natta. Videre er 50% av alle biler med ettermontert xenon helt på trynet når det gjelder innstillingen. Ser de på langt hold når de kommer blinkende blått. Håper seriøst at alle de tankeløse folkene med på tryne montert xenon og ulovlig xenon blir tatt av snuten. For det irriterer meg grenseløst å kjøre rundt og ha de bak meg eller møte folk i trafikken med jalla montert xenon som lyser alle veier enn på asfalten. Jeg håper alle på trynet folk som kjører uten lys, med ett lys, med spredere og nærlys tent samtidig og med feil justerte lys blir tatt jeg. Folk gir visst fullstendig blaffen i lysene på bilen sin. Skulle vært påbudt med lysjustering hver høst. Det er ikke flere biler med xenon enn uten xenon som har lys som lyser alle veier, det er vel ganske likt representert skulle jeg tro. Lysbildet på mine xenon er ikke noe vesentlig forskjellig fra lysbildet med halogenpærene som jeg hadde før. Nå har jeg linselys da, monterte det før jeg satte på xenon. Xenon på H4 lamper er fy fy og vil skape et lysbilde som kan være til stor irritasjon for andre bilister ja. Hva man skal med xenon i spredere går over min forstand:confused: Spredere skal ikke lyse lenger enn maks 10m frem på veien og ut til sidene så det kan jo ikke være fordi man trenger bedre lys i sprederne man monterer xenon der. For å få lik fargetemperatur på lysene kan man jo montere xenon match fra Höen istedenfor, mye billigere og mere fornuftig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet November 15, 2007 Ja, er enig i at alle med ukorrket belysning burde blitt avskiltet der og da Men når gutta har montert seg 8000kelvin 60w - 80w og attpåtil har helt på tryne lysbilde, da blir det litt værre enn en muggen h4 pære fra 1999. Blir lissom politiets blåslys skinnende rett frem. Ser dust ut også, blå lys? wft 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet November 15, 2007 Her er lysbilde på bilen min med en lampe med vanlig pære og en med xenon pære. Lysbilde er helt likt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet November 15, 2007 Så lenge du har linse skal nok lysbildet være riktig, nå må ikke alle føle seg skutt her da. Står klart og tydelig hvem jeg mener... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet November 15, 2007 Gjør det det? I så fall blender fjernlys noe helt SYYYYKT, skulle aldri vært lov til å montert det på en bil og iallefall ikke med xenon Ja, selvfølgelig blender fjernlysene! Grøftelys blender også, men ikke så mye. Jeg tror du må lese innlegget mitt en gang til... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet November 15, 2007 Det jeg ikke henger helt med på her, som det ble sagt før her, er at det går utover forsikringen din hvis det skule skje noe. Hvis du blir påkjørt eller det som skjer uansett ikke er din feil, hvordan kan de da si at; "nei du har vært så dum og montert xenon i lyktene dine, så dermed er det klart at det er din feil at du ble påkjørt bakfra"........Jaja, det værste jeg ser, er xenon i gamle lykter (H4), og denne automatiske reguleringen er ikke vært 5 øre spør du meg. Ser ut som bilen bak blinker på deg hele tiden, da den ikke rekker å justere lyktene. Jeg mener at hvis lyktene med linselys blir riktig justert etter montering av xenon, så er det bedre enn originalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet November 16, 2007 Ja, selvfølgelig blender fjernlysene! Grøftelys blender også, men ikke så mye. Jeg tror du må lese innlegget mitt en gang til... Jeg mente vell det der noe ironisk meeeen, det er like ulovlig kjøre med kurve/tåke-lys som fjernlys. Så synes ikke det er noe å klage på blending fra kurve/tåke-lys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet November 16, 2007 Må si meg enig at orginale autojusteringen er alt for treigt. Har ingenting å si i humper ved kjøring. Den reagerer bare ikke rask nok. Men laster du bilen med mye utstyr,folk eller henger vil jo lyset justere seg i rett posisjon. Noe man må gjøre manuelt på vanlige biler. Så det er no bare å huske å justere da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...