#1 Skrevet November 12, 2007 hei! har senktet passaten 55-40 nå, med H&R sit cup kit. men har en mistanke om at jeg kommer til å få problemer når sommerfelgene skal på igjen, da disse antageligvis bygger pittelitt utenfor hjulbuen. felgene er 18" med et35 og 235 dekk. er det ET 45 som jeg må gå etter for å finne felger som er innnefor hjulbuen? noen som har litt erfaringer å komme me, hadde vært fint:) noen som har 55-40 senke med ET 35 felger? mvh Roger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 12, 2007 Jeg har ET35 med 9.5x18" felger. Har 40\40 senk, og jeg må dra valsa ett par ganger nå i vinter når det blir hellakkering. Stikker ca 15mm ut med denne bredden. Nå vet ikke jeg hvilke felgbredde du har, men regner med du må valse litt m.t.p. 235dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 12, 2007 Jeg har ET35 med 9.5x18" felger. Har 40\40 senk, og jeg må dra valsa ett par ganger nå i vinter når det blir hellakkering. Stikker ca 15mm ut med denne bredden. Nå vet ikke jeg hvilke felgbredde du har, men regner med du må valse litt m.t.p. 235dekk. har bare 8" brei felg.. men noen som vet om eg går klar, vist eg hiver på 225 dekk feks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 12, 2007 Vil tro at det går helt fint så lenge felgene er 8" brede med ET35.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 12, 2007 Vil tro at det går helt fint så lenge felgene er 8" brede med ET35.. kan være den er 8,5 også.. men ikke noe mere hvertfall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 12, 2007 Felgene mine er 8,5x19 et35 m/225-35 dekk, og jeg har ikke valsa. Bilen er vel også senket mer enn 55-40 (justerbart, så er ikke sikker hvor mye) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 13, 2007 stikker felgen din utenfor skjermkanten? har du noen nærbilde av felgen og skjermkanten? det hadde vært fint:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 13, 2007 Slik ser det ut: Beste bildet jeg får til nå, skal se om jeg finner noe annet når jeg er ferdig på jobb... Etter hjulkontroll/-justering stikker felgkanten såvidt utenfor... Litt strekk på dekkene, noe som må til, ellers vil det subbe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 13, 2007 Slik ser det ut: Beste bildet jeg får til nå, skal se om jeg finner noe annet når jeg er ferdig på jobb... Etter hjulkontroll/-justering stikker felgkanten såvidt utenfor... Litt strekk på dekkene, noe som må til, ellers vil det subbe... hadde vært fint om du fant et annet bilde når du har tid:) jeg har jo minimalt me strekk på dekket:( så må sikkert gå ned til 225... men får se hvordan det ser ut hos deg:) fin bil forresten;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 13, 2007 Ikke det beste bildet, rent teknisk , men kanskje du ser det bedre her: Senkesettet er justert så hjulbuen ligger akkurat over toppen på dekket... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 13, 2007 Ikke det beste bildet, rent teknisk , men kanskje du ser det bedre her: Senkesettet er justert så hjulbuen ligger akkurat over toppen på dekket... si at du har 5 personer i bilen,hvordan går det når du svinger og har litt fart, eller kjører i en dump med sving? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 13, 2007 si at du har 5 personer i bilen,hvordan går det når du svinger og har litt fart, eller kjører i en dump med sving? Har ikke prøvd med 5 i bilen, men vi var 3 voksne med bagasje for en ukes hotellopphold i bilen og det gikk uten problem. Da kjørte vi Trondheim - Mo i Rana - Trondheim. Forrige eier hadde et annet justerbart senkesett på bilen, og da skal den ha vært lavere...med de samme felgene/dekkene. I følge ham, gikk dekk/felg innom hjulbuen når demperen ble presset sammen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 13, 2007 Ville kanskje anbefalt og finne en felg/dekk-kombinasjon som gir mindre strekk enn jeg har...for mine sporer ganske mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...