Turbotrykk måler 2000 mod A6 1,8tq

Anbefalte innlegg

Hei

Skal montere trykkmåler i A6'en, noen som vet greieste stedet for gjennomføring av slange, og hvor man enklest får tak i spenning til lys i måler'n? Den skal monteres i nærheten av venstre luftdyse i midtkonsollen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Skal montere trykkmåler i A6'en, noen som vet greieste stedet for gjennomføring av slange, og hvor man enklest får tak i spenning til lys i måler'n? Den skal monteres i nærheten av venstre luftdyse i midtkonsollen.

 

Ingen som har tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært kjekt med noen meninger her. Tenkte dette selv etterhvert....

 

Men, turbotrykksmåler i en A6 syntes jeg personlig blir rart. Hvor har du tenkt og montere den ?

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få se no bilder da, når du får montert den. Har lyst på måler i min A6 også, men har ennå ikke funnet noen løsninger som jeg synes passer bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten, mener å huske at det lå en writeup på hvordan man gjorde det på enten audiworld.com eller nordicaudi.com. Sikkert til A4 men A6 1.8t er såpass lik i fronten at det skal ikke ha noen betydning..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve å få montert trykkmåleren på braketten for mobilholderen (som igjen er over venstre luftdyse i midtkonsollen).

 

Skal legge ut bilde hvis jeg får noengang får satt i måler'n. Vanskelig og finne bra plassering ja, men kjekt og ha turbotrykk måler, hvis motor skulle begynne og oppføre seg rart kan man se om det er noe feil med trykket om ikke annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynte litt på dette idag. Prøvde å få av det store dekselet under rattet, tok vekk de 2 skruene nederst, men fikk ikke løsnet det. Ville ikke ta i og ødelegge plasten, noen tips her om hvordan det fjernes??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynte litt på dette idag. Prøvde å få av det store dekselet under rattet, tok vekk de 2 skruene nederst, men fikk ikke løsnet det. Ville ikke ta i og ødelegge plasten, noen tips her om hvordan det fjernes??

 

Lokket under rattet er festet med 5 skruer.

 

det er de 2 du har løsnet, så har du 2 bak dekslet på øversiden av rattstamme. Dette tar du og napper mot deg. Siste har du under dekslet på siden av dasjbordet der som sikringene sitter. midt på helt mot lysbryter sitter det standard 8mm skrue. Som alle de andre skruene.

 

Pass på når du tar det av, Denne vas koblinga henger med, taes av ved og presse på hver side av kobling. samma med belysning ved beinene. napp ut ledningene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lokket under rattet er festet med 5 skruer.

 

det er de 2 du har løsnet, så har du 2 bak dekslet på øversiden av rattstamme. Dette tar du og napper mot deg. Siste har du under dekslet på siden av dasjbordet der som sikringene sitter. midt på helt mot lysbryter sitter det standard 8mm skrue. Som alle de andre skruene.

 

Pass på når du tar det av, Denne vas koblinga henger med, taes av ved og presse på hver side av kobling. samma med belysning ved beinene. napp ut ledningene.

 

Takker, skal prøve det i morra tenker jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det noe greie på dette Leif-Helge ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det noe greie på dette Leif-Helge ?

Mangler bare å lage brakett for måler, samt hente strøm til belysning. Hadde tenkt og hente strøm fra bak på spilleren, men den ville ikke ut så lett, noen som har tips til et greit sted og hente det ut i fra? Har tatt noen bilder undervis, de kommer etterhvert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok av deksel under ratt, brukte eksisterende gjennomføring til venstre for rattstamme for slangegjennomføring (se blå slange på bildet).

 

Lys til måler'n tok jeg fra kontakta bak på stereoen. Målte med med lysbryter av på, og prøvde dimmeren, så at 12 volten varierte slik den skulle (se neste bilde).

 

Slange og ledning trakk jeg frem under et lite deksel under midtkonsoll (se bildet nr 3). Har brakett med mobilholder her slik at gjennomføring ikke synes så godt. På denne monterer jeg en vinkel i rustfritt stål jeg hadde liggende, og setter på måler (kjøpte målerhus fra Biltema, 30 kroners plastikk men synes den ser helt grei ut). NB husk og tre slangen og ledningen gjennom pynteramma for brytere som ikke er montert på bildet før måler og alt monteres sammen! (Ja jeg glemte det første gangen..)

A6_1.jpg

A6_2.jpg

A6_2b.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik ble det til slutt. Greit og følge med på trykk nå, og lett og lese av. Rattet er ikke så i veien som det kan se ut til. Er ikke helt ferdig på det siste bildet men man får et visst inntrykk av hvordan det blir! Mulig jeg lakker braketten svart etterhvert.

A6_3.jpg

A6_4.jpg

A6_5.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå selv montert måler. Eneste stedet jeg så som mulighet for at det ikke skulle være i veien og sånt var og montere der jeg gjorde...

 

men ett annet spørsmål.... Hva skal måleren vise ?

 

Er en spjell orginal 1.8T med forge 007 ventil og åpent luftfilter

 

Nå viser den - 0.8 ved tomgang.

3gir full gass og fult trykk 0.4.

 

har hørt at 1.8T skal lade 0.7 orginalt ?!

28122007105mini.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur ikke den skal lade mere enn 0.5 ca originalt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå selv montert måler. Eneste stedet jeg så som mulighet for at det ikke skulle være i veien og sånt var og montere der jeg gjorde...

 

men ett annet spørsmål.... Hva skal måleren vise ?

 

Er en spjell orginal 1.8T med forge 007 ventil og åpent luftfilter

 

Nå viser den - 0.8 ved tomgang.

3gir full gass og fult trykk 0.4.

 

har hørt at 1.8T skal lade 0.7 orginalt ?!

 

Hvor koblet du på måleren. husker eg hadde noe tull med tten eg hadde slik att eg måtte finne ny plass å koble den.

 

150hk lader ca 0,6-0,7 orginal og med chip fra 1,0- 1,2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor koblet du på måleren. husker eg hadde noe tull med tten eg hadde slik att eg måtte finne ny plass å koble den.

 

150hk lader ca 0,6-0,7 orginal og med chip fra 1,0- 1,2

 

Koblet T-stykket inn på slangen mellom resirk ventil og innsug

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.