#1 Skrevet November 12, 2007 Har lest et par steder her inne at den nevnte kombinasjonen ikke går. Noen som kan forklare hvorfor? Burde i tilfelle blitt en liten budsjett trim dette da NG/NF har 136 hk inkl katalysator 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 12, 2007 Det passer vel forsåvidt, men ytelsen ligger i toppen, 2.3-toppen har betydelig bedre "flow" enn 2.2-toppen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 12, 2007 Syns å huske å ha lest noe slikt som at 2226 har forskjellige stempler for å forandre kompresjonen fra motor til motor, mens 2309 har forbrenningskammeret i toppen, og flate stempler. Dermed vil man få en ultralav kompresjon med NG topp på KV motor (eller var det motsatt? ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 12, 2007 ut fra hva jeg klarte å se gjennom plugghullet så er det grop i stemplene på NG. må vell være en gunstig budsjettrim på 2.2 motorene da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 13, 2007 En KV topp har i alle fall dårlig med forbrenningskammer i toppen. Men syns det er litt rart at en NG/NF topp skal ha mye mere "kuppel" i toppen da ventilene står like vertikalt og i følge AKTE har lik lengde (91,9 mm) og. Noen som har bilde/info om forbrenningskammeret i NG toppen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 13, 2007 Ideelt da med 2.3topp på MC ved triming forutsett at man senker kompresjonen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 13, 2007 Flowen i toppen har ikke så veldig stor betydning på en turbomotor, da luften presses inn uansett. Betydningen er ikke så stor før man snakker veldig høye ytelser.. Såvidt jeg vet har alle 10v forbrenningskammer i stemplene mens 20v har i toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 13, 2007 Såvidt jeg vet har alle 10v forbrenningskammer i stemplene mens 20v har i toppen. Er kanskje dette jeg husker... Jeg bare vet at jeg har lest noe om dette på Fourtitude-forumet, at det er en kombinasjon av 2.2 blokk og stempler sammen med en 2.3 topp som gir en ubrukelig kompresjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 14, 2007 Flowen i toppen har ikke så veldig stor betydning på en turbomotor, da luften presses inn uansett. Betydningen er ikke så stor før man snakker veldig høye ytelser.. Såvidt jeg vet har alle 10v forbrenningskammer i stemplene mens 20v har i toppen. Men hvis man skal skremme opp en 10VT maksimalt så vil det jo ha noe å si:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 14, 2007 Folk har da fått ut over 500 hk av 10vt med standardtopp. Forresten bør man, om man skal bruke en annen topp, flytte over eksosventilene, da disse er sodiumfylt på 10vt, ikke på sugemotorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 14, 2007 Men da har vi kunkludert med at det er mulig å flytte over en KV topp over på en NG blokk, så fremt man sjekker type stempler i begge motorer og måler komp etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 14, 2007 hvem har dratt ut 500hk med standardtopp? Men hvis man skal skremme opp en 10VT maksimalt så vil det jo ha noe å si:) hvis jeg husker riktig så skulle KV topp være gunstig på 10vt p.g.a. større ventiler:) For 10vt trim er det forøvrig mye å hente på motorgeek forumet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 14, 2007 Ventilene på KV er akkurat like store som på MC, hele toppen er helt lik, det er bare eksosventilene som er forskjellig på KU/KV og MC, og det er bare innholdet, ikke størrelsen. Å sette en KV-topp på en MC-motor gjør bare at man får dårligere ventiler og akkurat samme ytelse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 14, 2007 Folk har da fått ut over 500 hk av 10vt med standardtopp. Forresten bør man, om man skal bruke en annen topp, flytte over eksosventilene, da disse er sodiumfylt på 10vt, ikke på sugemotorene. OM man tar ut så mye av en 10VT så ville jeg gått til investering i rustfrie overdim. ventiler for å være sikker: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 14, 2007 Ventilene på KV er akkurat like store som på MC, hele toppen er helt lik, det er bare eksosventilene som er forskjellig på KU/KV og MC, og det er bare innholdet, ikke størrelsen. Å sette en KV-topp på en MC-motor gjør bare at man får dårligere ventiler og akkurat samme ytelse. Du har helt rett;) Måtte sjekke opp i det nå. Er nettopp NG/NF jeg mente:) 40mm innsugsventiler, mot 38 i de andre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 14, 2007 Du har helt rett;) Måtte sjekke opp i det nå. Er nettopp NG/NF jeg mente:) 40mm innsugsventiler, mot 38 i de andre Da vil det jo være lurt å få tak i en slik topp og sette inn nye ventiler som tåler mere varme. Ver du hvor store ventilene ut er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...