Montere KV topp på NG/NF Blokk

Anbefalte innlegg

Har lest et par steder her inne at den nevnte kombinasjonen ikke går. Noen som kan forklare hvorfor?

 

Burde i tilfelle blitt en liten budsjett trim dette da NG/NF har 136 hk inkl katalysator : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det passer vel forsåvidt, men ytelsen ligger i toppen, 2.3-toppen har betydelig bedre "flow" enn 2.2-toppen.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns å huske å ha lest noe slikt som at 2226 har forskjellige stempler for å forandre kompresjonen fra motor til motor, mens 2309 har forbrenningskammeret i toppen, og flate stempler. Dermed vil man få en ultralav kompresjon med NG topp på KV motor (eller var det motsatt? : klø : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ut fra hva jeg klarte å se gjennom plugghullet så er det grop i stemplene på NG.

 

må vell være en gunstig budsjettrim på 2.2 motorene da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En KV topp har i alle fall dårlig med forbrenningskammer i toppen. Men syns det er litt rart at en NG/NF topp skal ha mye mere "kuppel" i toppen da ventilene står like vertikalt og i følge AKTE har lik lengde (91,9 mm) og. : klø :

 

Noen som har bilde/info om forbrenningskammeret i NG toppen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ideelt da med 2.3topp på MC ved triming forutsett at man senker kompresjonen?: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flowen i toppen har ikke så veldig stor betydning på en turbomotor, da luften presses inn uansett. Betydningen er ikke så stor før man snakker veldig høye ytelser.. ;)

 

Såvidt jeg vet har alle 10v forbrenningskammer i stemplene mens 20v har i toppen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg vet har alle 10v forbrenningskammer i stemplene mens 20v har i toppen.

 

Er kanskje dette jeg husker... :o

 

Jeg bare vet at jeg har lest noe om dette på Fourtitude-forumet, at det er en kombinasjon av 2.2 blokk og stempler sammen med en 2.3 topp som gir en ubrukelig kompresjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flowen i toppen har ikke så veldig stor betydning på en turbomotor, da luften presses inn uansett. Betydningen er ikke så stor før man snakker veldig høye ytelser.. ;)

 

Såvidt jeg vet har alle 10v forbrenningskammer i stemplene mens 20v har i toppen.

 

Men hvis man skal skremme opp en 10VT maksimalt så vil det jo ha noe å si:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk har da fått ut over 500 hk av 10vt med standardtopp. Forresten bør man, om man skal bruke en annen topp, flytte over eksosventilene, da disse er sodiumfylt på 10vt, ikke på sugemotorene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men da har vi kunkludert med at det er mulig å flytte over en KV topp over på en NG blokk, så fremt man sjekker type stempler i begge motorer og måler komp etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvem har dratt ut 500hk med standardtopp?

 

Men hvis man skal skremme opp en 10VT maksimalt så vil det jo ha noe å si:)

 

hvis jeg husker riktig så skulle KV topp være gunstig på 10vt p.g.a. større ventiler:)

For 10vt trim er det forøvrig mye å hente på motorgeek forumet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ventilene på KV er akkurat like store som på MC, hele toppen er helt lik, det er bare eksosventilene som er forskjellig på KU/KV og MC, og det er bare innholdet, ikke størrelsen. Å sette en KV-topp på en MC-motor gjør bare at man får dårligere ventiler og akkurat samme ytelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk har da fått ut over 500 hk av 10vt med standardtopp. Forresten bør man, om man skal bruke en annen topp, flytte over eksosventilene, da disse er sodiumfylt på 10vt, ikke på sugemotorene.

 

OM man tar ut så mye av en 10VT så ville jeg gått til investering i rustfrie overdim. ventiler for å være sikker: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ventilene på KV er akkurat like store som på MC, hele toppen er helt lik, det er bare eksosventilene som er forskjellig på KU/KV og MC, og det er bare innholdet, ikke størrelsen. Å sette en KV-topp på en MC-motor gjør bare at man får dårligere ventiler og akkurat samme ytelse.

 

Du har helt rett;) Måtte sjekke opp i det nå. Er nettopp NG/NF jeg mente:) 40mm innsugsventiler, mot 38 i de andre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har helt rett;) Måtte sjekke opp i det nå. Er nettopp NG/NF jeg mente:) 40mm innsugsventiler, mot 38 i de andre

 

Da vil det jo være lurt å få tak i en slik topp og sette inn nye ventiler som tåler mere varme. Ver du hvor store ventilene ut er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.