Anbefalte innlegg

Har hatt det enstund..eller helt siden den ble kjøpt. Trodde at '95 oktan som var feilen men etter å ha kjørt masse 98'oktan så er det vel tettinger til turboen som er litt gåen ser det ut som. Eller?

 

Testing:

*Ryker blått når bilen er kald

*Når den har optimal temp og står litt stille/på tomgang

 

Ikke noe olje/vannforbruk.

 

Har jeg skjønt dette riktig ang turboen og blå røyk?

 

Ryker ikke noe når den står korte tider på tomgang ved 90grader og når jeg kjører.

 

Er dette pakninger i turboen som kan skiftes? Eller bør jeg kjøpe ny turbo? Lader godt enda (1.1 bar)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en pdf som sier litt om dette, har du en ekstern mail så jeg kan sende den til deg? Får ikke attacha den her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øyvind Bredland

Har en pdf som sier litt om dette, har du en ekstern mail så jeg kan sende den til deg? Får ikke attacha den her.

 

Heisann! Har sendt deg en pm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat samme som var symptomene da turboen røk på en 200TQ20v jeg hadde for noen år siden.. Du kan nok regne med at den er defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eyvind Spangen

Akkurat samme som var symptomene da turboen røk på en 200TQ20v jeg hadde for noen år siden.. Du kan nok regne med at den er defekt.

Hva koster en bytteturbo sånn ca.??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Jan Henrik Nygård

Hva koster en bytteturbo sånn ca.??

 

alt ifra 2000,- brukt "som forevist" til 6000,-

 

Blir nok å sette inn minimum k26 tenker jeg,men skal kjøre litt til,har justert ned trykket på den nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å sette inn en K26 fra en gammel 100/200 Turbo er å regne som en nedgradering. Den er noe større, men geometrien er mye mer gammeldags og effektiviteten dårligere enn original K24..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eyvind Spangen

Å sette inn en K26 fra en gammel 100/200 Turbo er å regne som en nedgradering. Den er noe større, men geometrien er mye mer gammeldags og effektiviteten dårligere enn original K24..

 

Hmm..tenkte på RS2 turbo,men det er vel K24/26?

 

Men finnes det overhalingssett til den type turbo?

Den K24 jeg har nå? Bør jeg slutte å kjøre med bilen,eller kan ikke noe på motoren gå istykker? Har lite erfaring med 2.2T serru.. 8)

 

Bør vel ta en komp test for å være sikker med motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukt k24 koster fra 2000 og oppover, skal du gå via rs2 turbo må du også ha ny chip. Men potensialet er jo større da....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS2 ja, men det blir jo en ganske annen prisklasse, i tillegg bør du jo ha en chip som kan nyttiggjøre seg den turboen. Da trenger du litt her og litt der, og vips, så er du oppe på ganske mange tusenlapper.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Johan Heide

Brukt k24 koster fra 2000 og oppover, skal du gå via rs2 turbo må du også ha ny chip. Men potensialet er jo større da....

 

kun ny chip? Vet du hvilken type? Manifold etc passer vel som på K24'en?

 

Greit å oppgradere når en først skal skifte. Satser på at den holder litt til den jeg har nå. Motoren tar vel ikke skade av det? Gjør den vel? (litt ny på 5'er turbo)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha byttet motor i bilen min oppdaget jeg det samme som deg, blårøyk og vesen. I stede for å gå omveien om bytte til lik turbo for så å oppgradere gikk heg rett på rs2. Ikke noe problemer, tut og kjør. Når det er snakk om å kunne utnytte den større turboen må jeg vel si at jeg kommer til kort med orginal motronic. Men i test 60-200km/t mot orginal 20v tq avant vant jeg med 4-5 billengder, så litt mer må det nå være:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Terje Rønning

Etter å ha byttet motor i bilen min oppdaget jeg det samme som deg, blårøyk og vesen. I stede for å gå omveien om bytte til lik turbo for så å oppgradere gikk heg rett på rs2. Ikke noe problemer, tut og kjør. Når det er snakk om å kunne utnytte den større turboen må jeg vel si at jeg kommer til kort med orginal motronic. Men i test 60-200km/t mot orginal 20v tq avant vant jeg med 4-5 billengder, så litt mer må det nå være:)

 

Så RS2 turboen passer rett på? Ikke noe annet jeg må gjøre? Kun skifte turboen altså? Hørtes jo meeeeeget bra ut! hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, passer rett på, og jepp 2,2 turbo quattro avant, en av 1616 produserte:D. Forøvrig til salgs, hel eller i deler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du på rolloen da? Og i så fall farge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel inn med RS2 grenrør, RS2 innsug, RS2 dyser også? Må jo ha litt mer bensin når du får mer luft å forbrenne...

 

R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Terje Rønning

Tenker du på rolloen da? Og i så fall farge?

 

Jupp! Interiøret er grått (stoler/dørtrekk) og matter er sorte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at den bør chippes dersom du bytter til RS2 turbo er for at den skal få nok bensin på høye turtall. Du vil nemlig ikke kjøre den magert...

 

Ville absolutt anbefalt RS2 grenrør også, samt RS2 dyser som nevnt, alternativt kan du øke bensintrykket og beholde original dysene. Snakke med Jonus, han kan sikkert hjelpe.

 

J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har på følelsen at dette blir en værsting 200, Bjørn Tore :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Jan Henrik Nygård

Har på følelsen at dette blir en værsting 200, Bjørn Tore :)

 

hehe..Hysj hysj..min bedre halvdel "leser" faktisk på pc'en min av og til.. Har skremt en passat opp fra 112 til ca.240hk..så kan jo egentlig ikke gjøre det noe dårligere her. Et bedre utgangspunkt med andre ord. 8)

 

Har sagt at den ikke skal trimmes mer,men fusker/kutter turboen. Da må noe skje..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er alt på stell igen etter feilsøking og demontering av wastgate etc idag. Hadde en veivhusvent lekkasje og nå er det ingen blå røyk lengre. Lader godt og skal justere opp trykket igjen nå.

 

Takker for alle fine svar og gode tips

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.