#1 Skrevet November 13, 2007 OK, her er historien. For ca en måned siden gikk denne lille poloen (1,4 TDI) tom for strøm første gang. Etter litt frem og tilbake viste det seg at den ene cellen på batteriet var gåen, og nytt batteri ble satt inn. Skulle tro det hjalp, men ikke helt. Så etter ca to uker var fruen ute på en liten kjøretur. Flatt batteri igjen, og dum som hun var så stoppet hun motoren midt på motorveien Tror ikke hun synes det var veldig koselig å stå der en liten time før bergingsbilen kom. Diagnose = løs kobling på batteripol: bh : Far kjenner seg litt småflau akkurat når verksted ringte tilbake med den beskjeden. Men hva skjer på vei til jobb i dag. Joda tomt for strøm igjen. Det jeg ikke skjønner denne gangen er at diverse lys, abs og airbag kom og gikk litt før servoen konka ut og alt ga seg. Virket nesten som ladinga kom og gikk litt Kom meg heldigvis hjem igjen, dog helt uten lys de siste 4 km, men, men. Kan forøvrig nevne at dynamoen ble målt til ca 14,4 V før batteriskiftet. I tillegg har jeg opplevd en gang etter batteriskift at abs lampen har kommet på og varmeapparatet har gått dårlig, men begge deler forsvant etter litt mer turtall på motor. Alt av reimer sitter såvidt jeg kan se der de skal så nå vet jeg ikke helt lenger hva det er. Det eneste er at polen på + ikke sitter helt fast (kan skrues frem og tilbake) selv om alt er dratt til maks og vel så det. Dynamo, dårlig kontakt, eller noe annet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 13, 2007 Kan du bevege polskoen når den er 'dratt til', er det ikke mye annet å konkludere med enn dårlig kontakt! Bytt klemma, du får mange fine hos bilstereogutta! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 13, 2007 Det ble ingen tur på jobb så da ble det litt feilsøking i garasjen i dag, og det ser ut til at du har rett. Polskoen vil ikke sitte skikkelig uansett hvor hardt jeg drar til. Kjøpte noe billig jalla på bilextra, men den tror jeg ikke passer sånn helt uten videre. Får se om bilstereogutta har noen bedre alternativer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 14, 2007 Husk at det er forskjell på + og - skoene, den ene er mindre enn den andre, uten at jeg husker hvem som er hvem.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 14, 2007 Husk at det er forskjell på + og - skoene, den ene er mindre enn den andre, uten at jeg husker hvem som er hvem.. + er større enn - Det er såpass forskjell på diameter at en ikke får festet en + polsko på -. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 14, 2007 Er visst noe som heter blykryss som også kan brukes, men Bilextra var selvfølgelig utsolgt. På de klemmene jeg kjøpte på bilextra var selvfølgelig "bøyen" motsatt av orginalt slik at alt av ledninger enten ble for kort, eller kom i klem. Foreløpig er problemet derfor løst med å tighte med en skrue mellom klemme og pol 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...