Bytte hjullager i 80 (8A) Quattro

Anbefalte innlegg

Driver å bytter hjullager på 80`n å har noen spm.

Har søkt rundt på forumet men ikke funnet informasjonen jeg er ute etter.

Foran først:

Spindelen er ute og deler av lageret sitter igjen på selve spindelen. Denne skal jeg klare å få fjærnet.

Spm:

Må jeg bruke hydraulisk presse på denne som på andre biler? Må da evt hele fjærbeinet av?

Takker for alle tips...

andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok plukke av fjørbeinet og bruke presse ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok plukke av fjørbeinet og bruke presse ja.

Det jeg tenkte meg ja.. Tungvinte greier!

Hvordan er s2-fjærbeina? er de delte? bolt on?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet?

S2-fjørbeina, er de delte? Er de bolt on på b3 quattro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle B3 og B4 brukte delte fjørben fra 1988, men din som er 1987 er hele, som på eldre B2. Like greit det, for når du deler fjærbenet så bør du ha ny hjulstillingskontroll. Det er like enkelt å ta av styrekula og festet på toppen over støtdemperen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styrekula kan være et helvete å få av som en liten opplysning.. Min erfaring iallefall! Bytt div slitedeler når du først har driten oppe, kan være greit ettersom det er litt jobb:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas, se tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=968593#post968593

Hvis fjærbenet er likt på 80 som på A6 så kan Robert ta med seg fjærbenet og det nye lageret når han leverer elefantjekken så tar vi ut det gamle og setter i det nye. Relativt fort gjort når man har fjærbenet løst.

Ta gjerne et nærbilde av hjullagerhuset bilde og send meg på sjaa(alfakrøll)start.no så jeg ser at det ser slik ut som jeg tror.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas, se tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=968593#post968593

Hvis fjærbenet er likt på 80 som på A6 så kan Robert ta med seg fjærbenet og det nye lageret når han leverer elefantjekken så tar vi ut det gamle og setter i det nye. Relativt fort gjort når man har fjærbenet løst.

Ta gjerne et nærbilde av hjullagerhuset bilde og send meg på sjaa@start.no så jeg ser at det ser slik ut som jeg tror.

Takker for tipset Steinar, sender deg bilde i løpet av morgendagen. Hadde vært kanon om vi kunne gjort dette da! andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.