Anbefalte innlegg

Etter som prosjektet tar mere og mere form og jeg nermer meg ferdig med grovarbeidet så har jeg tenkt litt på dette med å erstatte de originale instrumentene med noen eksterne. Planen var i utgangspunktet å beholde de originale men dette prosjektet har tatt nok av og nermer seg med små skritt racerbil:evil: Så, når jeg plukker bort det orginale instrumentpanelet vil det jo mangle noen funksjoner som blinklysindikator,"motorlys", indikator for fjernlys osv men på disse bilene er det jo fint lite med ekstra stæsj så det kan ikke være mye jeg mister for uten om ovennevnte. Kan jeg redde disse funksjonene på noen måte eller kan/må jeg legge dem opp senere?

Her er instrumentene jeg har lyst å legge opp:

Speedometer

Turteller

Voltmeter

Oljetrykk

Oljetemp

Turbotrykk

Vanntemp

Bensinnivå

Bensintrykk

Er litt kobling men det tror jeg skal gå greit og jeg tror det blir kult med alle i en stil også hvis jeg får dem plassert sånn høvelig fornuftig.

Speedometer: Kan jeg koble opp nytt speedometer eller vil det gi problemer da jeg har wireoverføring fra kassa og dette er elekriske instrumenter?

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt alle disse målerene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan få kjøpe en turbotrykksmåler av meg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter som prosjektet tar mere og mere form og jeg nermer meg ferdig med grovarbeidet så har jeg tenkt litt på dette med å erstatte de originale instrumentene med noen eksterne. Planen var i utgangspunktet å beholde de originale men dette prosjektet har tatt nok av og nermer seg med små skritt racerbil:evil: Så, når jeg plukker bort det orginale instrumentpanelet vil det jo mangle noen funksjoner som blinklysindikator,"motorlys", indikator for fjernlys osv men på disse bilene er det jo fint lite med ekstra stæsj så det kan ikke være mye jeg mister for uten om ovennevnte. Kan jeg redde disse funksjonene på noen måte eller kan/må jeg legge dem opp senere?

Her er instrumentene jeg har lyst å legge opp:

Speedometer

Turteller

Voltmeter

Oljetrykk

Oljetemp

Turbotrykk

Vanntemp

Amperemeter

Bensinnivå

Bensintrykk

Er litt kobling men det tror jeg skal gå grei og jeg tror det blir kult med alle i en stil også hvis jeg får dem plassert sånn høvelig fornuftig.

Speedometer: Kan jeg koble opp nytt speedometer eller vil det gi problemer da jeg har wireoverføring fra kassa og dette er elekriske instrumenter?

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt alle disse målerene?

Dette blir mye og følge med på: smil :

Først 2 ting du må velge mellom: 80talls rally stil, eller moderne racer bilstil?

80 talls rally stil anbefaler jeg VDO, de leverer alt du spør etter. Men hva trenger du ampermeter for da?

kjøper du VDO speedo må du jo bygge om til el giver. (kommer jo litt an på hvem kasse du går for å da)

Kan du leve med farenheit og PSI kjøper du disse instrumentene til 1/3 av prisen i USA. er vel fort opp i endel tusen for alle de der.

Går du for moderne stil, kan du få alle funskjonene i en "racepack" stort display som du linker opp mot de givere du måtte ønske. koster 5-10 000 i _USA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir mye og følge med på: smil :

Først 2 ting du må velge mellom: 80talls rally stil, eller moderne racer bilstil?

80 talls rally stil anbefaler jeg VDO, de leverer alt du spør etter. Men hva trenger du ampermeter for da?

kjøper du VDO speedo må du jo bygge om til el giver. (kommer jo litt an på hvem kasse du går for å da)

Kan du leve med farenheit og PSI kjøper du disse instrumentene til 1/3 av prisen i USA. er vel fort opp i endel tusen for alle de der.

Går du for moderne stil, kan du få alle funskjonene i en "racepack" stort display som du linker opp mot de givere du måtte ønske. koster 5-10 000 i _USA

Skal jo være det i "racerbil": smil : Jeg dropper Amperemeteret da det blir fint lite og følge med på i den retningen:) Jeg så på siden til pedersens racing og der hadde dem VDO i "gammel-rally" stil. Dette hadde vært det feteste tror jeg selv om det samtidig koster en del ja. På en gammel bil syntes jeg ikke det hører hjemme med så mye fancy:p

Om jeg går for dette blir jeg å kjøpe alt fra Pedersens og får alt i samme look.

Noen som vet hvordan jeg kan gå over til el. speedometer? Kan jeg bruke el-giveren som står på 200 10V kassa? De kassene er jo ganske like vil jeg tro. Måtte jo bygge om til el giver for å få speedoen til i den bilen: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan muligens bruke giveren fra en kasse med el giver ja. om ikke kan du lage en brakett og sette en universal giver som leser av hjulets omdr utifra skruene på indre knute. Er en spesiel prosedyre for å kalibrere opp slik at den viser rett hastighet.

Var jo akrat slike VDO som sto i Rally quattroene på 80 tallet, så er helt enig med valget ditt;)

men som sagt du får akrat samme instrumentene på summit om du kan leve med psi og farenheit.

Eksempel oljetrykk med giver ~50$, du kan jo sammenligne hva disse koster i norge:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan muligens bruke giveren fra en kasse med el giver ja. om ikke kan du lage en brakett og sette en universal giver som leser av hjulets omdr utifra skruene på indre knute. Er en spesiel prosedyre for å kalibrere opp slik at den viser rett hastighet.

Var jo akrat slike VDO som sto i Rally quattroene på 80 tallet, så er helt enig med valget ditt;)

men som sagt du får akrat samme instrumentene på summit om du kan leve med psi og farenheit.

Eksempel oljetrykk med giver ~50$, du kan jo sammenligne hva disse koster i norge:)

Ja jeg tror det er kun tre ledninger inn på den giveren også så da kan det ikke være så vanskelig?: klø :

Den prosedyren kan jeg ikke:p må nok få noen til og hjelpe meg med dette, men hvem?

Ser på flere biler at det er slike målere som står der så hadde vært fett og fått en slik look selv om dette blir en asfalt bil. Ser at prisen er betydelig lavere men har lyst på målere som viser i norsk "målestokk" så får kjøpe f.eks. tankmåler, turteller, voltmeter osv der i fra:) Selv om det fort blir 6-7000kr så sparer jeg da litt ved å bestille der i fra:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva tror dere om dette med speedometeret? Hvoran kan jeg få gjort dette?

Opp.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lufter denne litt. Greit å ha det klart for seg når den tiden kommer:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de har jo ikke alle målerne du trenger(hvertfall ikke avbildet)

For min del så er jeg litt på utkikk etter bensintrykk og eksostemp. i denne looken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de har jo ikke alle målerne du trenger(hvertfall ikke avbildet)

For min del så er jeg litt på utkikk etter bensintrykk og eksostemp. i denne looken

De har en del på Summit også. Tankmåler er jo det samme om den er fra US eller norge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.