Anbefalte innlegg

noen som har noe anngående 16v gti (KR) motorer å komme med her, så hadde det hvert fint:) tulla bort boka mi:S

kammposisjoner, og samtilige momenter på topp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har noe anngående 16v gti (KR) motorer å komme med her, så hadde det hvert fint:) tulla bort boka mi:S

kammposisjoner, og samtilige momenter på topp.

 

Samme som 20v...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bare lest kjapt igjennom her nå, men tror ikke jeg leste at svinghjulsbolter skal byttes, og påføres loctite før de trekkes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er i usa for tiden saa faar ikke sjekket stort, men om noen har svar paa dette, send meg pm eller legg til her, saa fores det opp i forste side

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ARP bolter til veiva 88nm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting til som kan være grei å huske. :-)

Sørg for at alle hull som boltene skal stå i ikke er fylt med olje/vann ol. Spesielt på topplokksboltene kan dette lett skje og da får man "falsk moment". Væsken i hullet har ikke noe sted å gjøre av seg, den blir komprimert og gir mot-trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting til som kan være grei å huske. :-)

Sørg for at alle hull som boltene skal stå i ikke er fylt med olje/vann ol. Spesielt på topplokksboltene kan dette lett skje og da får man "falsk moment". Væsken i hullet har ikke noe sted å gjøre av seg, den blir komprimert og gir mot-trykk.

 

Kjør også en gjengetapp nedi er par ganger så de er reine..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg får ikke endret eller oppdatert første innlegg :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, så i mine papirer som fulgte med ARP toppbolter til audi 20vt, at det skulle være 80 fotpund med fett og 85 med motorolje. som blir 80*1,36= ca 108nm

Noen andre som har dette i sine papirer som ligger i esken med toppbolter.

syns dette stemmer bedre enn 88.4nm siden man drar 180 grader etter 60nm på orginal boltene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, så i mine papirer som fulgte med ARP toppbolter til audi 20vt, at det skulle være 80 fotpund med fett og 85 med motorolje. som blir 80*1,36= ca 108nm

Noen andre som har dette i sine papirer som ligger i esken med toppbolter.

syns dette stemmer bedre enn 88.4nm siden man drar 180 grader etter 60nm på orginal boltene.

 

dette er helt korrekt.. men jeg får ikke endret første innlegg.. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

arp main studs til 20v skal vere 65ft/lbs = 65x1,356=88,14nm med moly står det i papirene mine:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg får IKKE endret første innlegg.. surt altså.. kan noen åpne for dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

arp main studs til 20v skal vere 65ft/lbs = 65x1,356=88,14nm med moly står det i papirene mine:)

 

Det er det jeg har skrevet en side tilbake :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan si meg tiltrekningsmomentet på drivakslingene forran på S4 aan. Indre XZN boltene? haster!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan si meg tiltrekningsmomentet på drivakslingene forran på S4 aan. Indre XZN boltene? haster!

 

Bruker man moment på sånt???

Aldri brukt, bare og stramme...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker man moment på sånt???

Aldri brukt, bare og stramme...

 

Alt har vel et oppgitt moment de skal trekkes til, men det er ikke så mange av skruene som er kritiske, disse kan man ta på gefülen, men absolutt det beste å bruke fabrikk specsa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er litt kjedelig å knekke boltene pga feil moment da. tross alt over 500nm i motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel kritiske deler? Når jeg mener gefuhlen, mener jeg feks turboen, dynamoen osv, er ikke akkurat mange som skrur fast turboen med momentnøkkel? Ikke er det mulig å komme til heller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akslingene tar jeg bare med muttertrekker.. Ryker boltene da så er det meninga at de skal ryke :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når det gjelder hovedbolten ytterst på drivleddet som holder leddet fast til navet. Hva moment skal denne store bolten ha?

Regner med den skal ha et spesielt moment som gjør at når den demonteres skal den byttes ut med en ny som følger med mansjett sett og drivledd sett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen tiltrekningsmoment å være obse på ved reg.reimbytte på 2,7BT? (AGB)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei er det noen som vet hvor mye bærebukkene med arp bolter skal strammes?? Jeg har hørt 65nm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei er det noen som vet hvor mye bærebukkene med arp bolter skal strammes?? Jeg har hørt 65nm.

 

 

Det står på side 4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm jeg har kunn to sider her da?

Jeg ser Mikkel Bruer mener 88nm er ikke det litt mye? Og strammer jeg de så hardt regner med at jeg må linje hone de etterpå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.