Anbefalte innlegg

hmm jeg har kunn to sider her da?

Jeg ser Mikkel Bruer mener 88nm er ikke det litt mye? Og strammer jeg de så hardt regner med at jeg må linje hone de etterpå

 

Har også hørt rundt 63 men mulig det var fotpund som blir 88nm?

Men hva var disse trukket til med da de ble linjehonet? Skal vel linjehones med samme moment som det skal monteres med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skulle vert ryddet litt i denne tråden, og oppdatert første tråd med alle moment hidden. Slik at det ikke er en masse sider....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm jeg har kunn to sider her da?

Jeg ser Mikkel Bruer mener 88nm er ikke det litt mye? Og strammer jeg de så hardt regner med at jeg må linje hone de etterpå

 

 

Har også hørt rundt 63 men mulig det var fotpund som blir 88nm?

Men hva var disse trukket til med da de ble linjehonet? Skal vel linjehones med samme moment som det skal monteres med.

 

arp main studs til 20v skal vere 65ft/lbs = 65x1,356=88,14nm med moly...

 

Så kan nok stemme at det er fotpund du har hørt;)

Og min var linjehonet.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har momentet på topplokksboltene på 1P motor tilgjengelig, så jeg slipper å kjøre på jobb for å finne det? Glemte det så klart : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har info om nm på understell, bremser ol?

 

Skrudde felger skal visst trekkes til med 20nm. noen som kan bekrefte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

følger vel med ark på hvor mye moment som skal trekkes igjen i esken? lønner det seg å ha moly grease? og er det noe vits med Undercut bolter? isåfall hva er forskjellen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med rekkefølgen på kambukkene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer også på hvordan det er på rekkefølgen på kambukkene? noen som vet? AAN motor...og er det 15nm eller 20nm som er riktig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer også på hvordan det er på rekkefølgen på kambukkene? noen som vet? AAN motor...og er det 15nm eller 20nm som er riktig?

 

Rekkefølge: alle litt og litt så kammene ikke dras skjevt ned.

Bentley-boka sier 15Nm på AAN kambukker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PANG!

 

-Strekkbolter til toppen skal strammes i 4 omganger, først 40NM så 60NM deretter 90 GRADER + 90 GRADER (Har også sett 30NM/60NM +180grader i andre Autohiddenversj, men er jo i terorien det samme;))

 

 

dette er vel ikke helt det samme, grunnet i flere teorier menes det at det skal ventes rundt 5minutter

 

mellom hver tilstramming, grunnet boltene skal strekke seg rikti til.. så den 180graderen blir vel da ikke

 

helt rett, men dette er det vel mange teorier på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, lurer på moment på den ytterste bolten på drivakslingene bak på audi 100 quattro 93'. Er altså den store bolten i enden av drivakslingen, skal det ikke være moment på denne pga at man ikke skal sprenge lageret?

Haster litt..

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, lurer på div. tiltrekkningsmoment til AAH 2,8 V6 92 mod. :

 

-Festebolter til kamhjul (de som sitter på kon uten sporkile)

-Lagerbukker til kammer (mener å huske det er 20 Nm, men vill vite det sikkert)

-Moment på strammehjul ved stramming av reg.reim (8mm unbraco i eksenteret på strammehjulet)

mener å huske at det momentet er 15 Nm : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, lurer på moment på den ytterste bolten på drivakslingene bak på audi 100 quattro 93'. Er altså den store bolten i enden av drivakslingen, skal det ikke være moment på denne pga at man ikke skal sprenge lageret?

Haster litt..

Mvh

 

Fant ut at det skulle være 20 kg.. vet ikke hvor mange nm det er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut at det skulle være 20 kg.. vet ikke hvor mange nm det er.

 

20 kg x 9,81m/s2= 196,2Nm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har scrolla gjennom tråden, men kan ikke finne noe moment for kambukkene på 2,6l og 2,8l Noen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har scrolla gjennom tråden, men kan ikke finne noe moment for kambukkene på 2,6l og 2,8l Noen?

 

tror det er 20 Nm, men er ikke 100% sikker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger tiltrekningsmoment på boltene til rådene og kamhjulet til 1,8T AWT motor.

 

Noen som kan hjelpe meg med dette ASAP?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger tiltrekningsmoment på boltene til rådene og kamhjulet til 1,8T AWT motor.

 

Noen som kan hjelpe meg med dette ASAP?

 

Kan dette være til hjelp?

del_1.jpg

del_2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det andre bolter som skal byttes foruten reimhjulet på veiva og stekkboltene til toppen?

 

Tenker da spesielt på converter mot svinghjul og svinghjul mot veiva.

 

Genial tråd for den som driver litt i garasjen: ja ::glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svinghjul mot veiv skal vel egentlig byttes, men jeg har hatt av svinghjulet sikkert 4-5gang på samme boltene, bare huske litt locktite, da jeg har opplevd at dem løsner 2timer etter oppstart :(

Mellom svinghjul og converter hadde jeg ikke gidda å bytte da dem er så langt ut fra senter at momentet ikke blir så stort på dem.

 

Sikkert noen som er uenig med meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svinghjul mot veiv skal vel egentlig byttes, men jeg har hatt av svinghjulet sikkert 4-5gang på samme boltene, bare huske litt locktite, da jeg har opplevd at dem løsner 2timer etter oppstart :(

Mellom svinghjul og converter hadde jeg ikke gidda å bytte da dem er så langt ut fra senter at momentet ikke blir så stort på dem.

 

Sikkert noen som er uenig med meg.

 

Ja hadde en liten diskusjon med naboen om dette, (for diskuskusjonens del) Han hadde fått beskjed av verksted at de måtte byttes.

 

Alle bolter strekkes jo, men strekkbolter er jo annerledes?

Hvis boltene ikke er skadet eller vært belastet over flytegrensen i metallet så kan jeg heller ikke se vitsen med å bytte dem....

 

Men det blir nok så jeg bytter dem, vil ikke være kip hehe:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en apx motor. noen som veit alle momentene på toppen?? Strekkbolter, kambukkene osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en apx motor. noen som veit alle momentene på toppen?? Strekkbolter, kambukkene osv.

 

Ha en god dag. :)

apx.jpg

apx_2.jpg

apx_3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker takk freddy. men fant dette kl 0900 i morrest da jeg lasta ned dette programet.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med de 3 boltene som holder turboen til manifoilen?? det er m10 med torx hode.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.