Hva bruker folket på dørlister\i dørlåser?

Anbefalte innlegg

På denne årstiden, da sølvet til tider kryper under neglebitt..... Hva bruker folket til å smøre på dørpakninger for å forhindre igjenfrysing av dører?

Og hva brukes i dørlåser, evt også på dørhåndtak for å forhindre det samme??

Kom ut i kveld og skulle en tur, men var plent umulig å få opp dørene... Bare bakluka som gikk uten problem.... Førerdøra gikk håndtaket på, men døra var dønn fast i pakningen.... På de andre dørene var håndtakene også fastfrosset.....

På den andre bilen (35i) kjenner jeg musa på gangen etter 10 års samliv, så den er både rengjort og smurt... Men den nye "glemte" jeg liksom... Er ikke vant med "ny" bil, og tenkte da i min uvitenhet at den fikk jeg ikke problemer med.....: haha :

Bilen er forøvrig en Passat 3bg.....:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defa Warmup ;)

Har det på gamlebilen, og det kommer nok på denne også... Men en del handling av div babyting for tida, så lønna får bein å gå på kvar gong...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De 35i passatene er det iallefall nøye på, for de dørhåndtakene har lett for å gå i stykker på mange spennende måter....

Får vel kjøpt sånn silikon stift for å bruke på listene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teflonspray i dørlåser og inni håndtakene...

Hadde store problemer med s6'n hver vinter at dørhåndtakene frøs, og det er latterlig kjedelig å kjøre mens man holder døren igjen med en hånd...

Etter en omgang med teflonspray forsvant problemet for godt hele vinteren:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PTFE(Teflon) spray i dørlåser som Jan sier, og faktisk vanlig vannfri Vaselin på pakningene:)

Før du smører på pakningene tar du med deg hårføneren e.l. ut og tørker pakningene, så smører du på:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips folkens:)

Da blir det en tur innom en eller annen sjappe i morga for å kjøpte teflonspray og vaselin...

Og da er det forhåpentligvis no more iceproblems....:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker CRC 3-36 jeg, den holder veldig bra den også i dørlåsene. (Må ikke forveksles med 5-56...den er mye mer flyktig).

Den fortrengte også litt problemer jeg hadde med microbryterene i låsen, som igjen førte til alarmproblemer i tide og helst utide..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.