Jetta II slapp i hekken...hvordan stramme opp..??

Anbefalte innlegg

Bilen er senket med 40 mm fjærer fra Interalloy eller var det H&R (husker ikke nå). Med Monroe gas-dempere for 5-6 år siden. Syns den er 2-3 cm for lav bak...og nei, jeg har ikke kjørt i hjæl en ælg og slengt den baki..:P

Skulle gjerne stramma den opp litt der bak. Tips til dette, eller er den bare sigen i fjærer-dempere?...: rolleyes

AsfaltJetta007.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville montert nye fjærer, og byttet støtdempere og foringer i samme slengen. Da blir bilen bortimot som ny å kjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville montert nye fjærer, og byttet støtdempere og foringer i samme slengen. Da blir bilen bortimot som ny å kjøre.

Ja jeg har tenkt på det. Men jeg syns at mange Jettaer ser lave ut bak. Og jeg har ikke tenkt å bruke masse kr på justerbart for å få rette høyden bak.

Hva med slike klosser/klemmer som settes i fjæra...?? Bumpstops..??, eller rett og slett å kappe løs nedre fjærskål og flytte og sveise den 3-4 cm opp på fjærbein/demper...??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller kappe litt framme og få den jevn og fin:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller kappe litt framme og få den jevn og fin:)

Hehe, ja det går også an. Men syns den er lav nok som den er egentlig..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etetr 6 med monroe er det vel kanskje på tide å bytte støtdempere ja.. fjærene kan vel sikkert brukes opp igjen elelr?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etetr 6 med monroe er det vel kanskje på tide å bytte støtdempere ja.. fjærene kan vel sikkert brukes opp igjen elelr?

Ja men har demperne noe å si på høyden..? Det er vel fjærene som er sigene som er årsaken til dêt...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, demperne hjelper fint lite på høyden. Ikke er det lurt å sveise om fjærskålen bak heller, for så vidt jeg husker, er denne sveiset direkte på støtdemperhuset fra fabrikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkt på å handle inn et justerbart senkesett på ebay?

koster nesten "ingenting" lenger (200 euro) for et TÜV godkjent.

da får du den høyden du vil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjulbuen bak er lavere enn fremme på Jetta (og 99% av bilene på markedet).

For å få det til å se likt ut må du senke mer framme enn bak enkelt og greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, demperne hjelper fint lite på høyden. Ikke er det lurt å sveise om fjærskålen bak heller, for så vidt jeg husker, er denne sveiset direkte på støtdemperhuset fra fabrikk.

dempere har noe å si på høyden, iallfall på en passat 35i jeg hadde før..ble ca 2-3 cm høyere med nye org dempere enn de org som satt på brukte opp fjærene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.