#1 Skrevet November 13, 2007 Bilen er senket med 40 mm fjærer fra Interalloy eller var det H&R (husker ikke nå). Med Monroe gas-dempere for 5-6 år siden. Syns den er 2-3 cm for lav bak...og nei, jeg har ikke kjørt i hjæl en ælg og slengt den baki.. Skulle gjerne stramma den opp litt der bak. Tips til dette, eller er den bare sigen i fjærer-dempere?... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 13, 2007 Jeg ville montert nye fjærer, og byttet støtdempere og foringer i samme slengen. Da blir bilen bortimot som ny å kjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 13, 2007 Jeg ville montert nye fjærer, og byttet støtdempere og foringer i samme slengen. Da blir bilen bortimot som ny å kjøre. Ja jeg har tenkt på det. Men jeg syns at mange Jettaer ser lave ut bak. Og jeg har ikke tenkt å bruke masse kr på justerbart for å få rette høyden bak. Hva med slike klosser/klemmer som settes i fjæra...?? Bumpstops..??, eller rett og slett å kappe løs nedre fjærskål og flytte og sveise den 3-4 cm opp på fjærbein/demper...?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 13, 2007 Eller kappe litt framme og få den jevn og fin:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 13, 2007 Eller kappe litt framme og få den jevn og fin:) Hehe, ja det går også an. Men syns den er lav nok som den er egentlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 13, 2007 etetr 6 med monroe er det vel kanskje på tide å bytte støtdempere ja.. fjærene kan vel sikkert brukes opp igjen elelr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 13, 2007 etetr 6 med monroe er det vel kanskje på tide å bytte støtdempere ja.. fjærene kan vel sikkert brukes opp igjen elelr? Ja men har demperne noe å si på høyden..? Det er vel fjærene som er sigene som er årsaken til dêt...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 13, 2007 Ja, demperne hjelper fint lite på høyden. Ikke er det lurt å sveise om fjærskålen bak heller, for så vidt jeg husker, er denne sveiset direkte på støtdemperhuset fra fabrikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 13, 2007 tenkt på å handle inn et justerbart senkesett på ebay? koster nesten "ingenting" lenger (200 euro) for et TÜV godkjent. da får du den høyden du vil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 14, 2007 Hjulbuen bak er lavere enn fremme på Jetta (og 99% av bilene på markedet). For å få det til å se likt ut må du senke mer framme enn bak enkelt og greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 14, 2007 Ja, demperne hjelper fint lite på høyden. Ikke er det lurt å sveise om fjærskålen bak heller, for så vidt jeg husker, er denne sveiset direkte på støtdemperhuset fra fabrikk. dempere har noe å si på høyden, iallfall på en passat 35i jeg hadde før..ble ca 2-3 cm høyere med nye org dempere enn de org som satt på brukte opp fjærene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...