Programmering av køyrelys

Anbefalte innlegg

Har prøvd å få svar før men prøver igjen.

Hadde ei internet adresse til forkjellige kodar for dette, men har dessverre sletta denne.

Bilen det gjeld er Passar 06, og ønske er park/tåkelys som køyrelys.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ikke bli en av mange som fortsetter å bruke denne kombinasjonen også på kveldstid........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvordan det kodes?

skal hjelpe en tjommi med dette, men har alldri vært borti såkalt "langkoding"...

hvordan fungerer det?

ser jeg skal gjøre dette:

Byte 00 Bit 3 Kørelys (Skandinavien) aktiv - Kørelys aktiveres sammen med tænding

men hva betyr det egentlig at jeg skal gjøre?

vennligst forklar det til meg som om jeg var 3 år...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette veit jeg egentlig ikke noe særlig om, men lang koding går ut på å forandre en bitverdi i den sammensatte koden som sendes til lystyreenheten. I denne koden ligger det inne hva slags og om lys skal tennes da tenning slås på.

Mitt råd til deg om du ikke veit noe om binære tallsytemer og bit/byte ++++

LA VÆR å surre noe med det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LA VÆR å surre noe med det. :)

Det er nok et veldig godt råd... :P

Problemet er bare at jeg ikke godtar det... ;) Hvis vi ikke prøvde oss og prøver ting vi ikke har snøring på, hvordan skal vi da utvikle oss? :)

Jeg har funnet en Langkodehjelper i vag-com, skal se om den kan gi noe resultat...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant nok, men tenkte kanskje at å i værste fall ødelegge noe elektronikk på en såpass ny bil blir dyrt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.