Jetta II dårlig lys..Koble fjern- og nærlys samtidig..??

Anbefalte innlegg

Syns fjernlyset er ganske dårlig, men når lyshendelen holdes slik at fjern- og nærlys lyser samtidig (like før "klikket") er det ikke så værst.

Er det mulig å koble på en slik måte at det lyser samtidig (fjern- og nærlys)..?? Eller er det ikke å anbefale..?

 

100 watts pærer blir vel for varmt for reflektoren..?

 

Andre tips til bedre lys..?

 

Mvh Jon-C

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du på nærlys og fjernlys samtidig er det 115 watt, så det er enda verre.. ;) Dessuten er det bare å lure seg selv, det blir for mye lys nær bilen, og man ser ikke like langt.

 

Relékobling av lyktene, høyere (riktig) ladespenning, nye pærer, rengjøring av lykteglassene innvendig, så blir det bra lys..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du på nærlys og fjernlys samtidig er det 115 watt, så det er enda verre.. ;) Dessuten er det bare å lure seg selv, det blir for mye lys nær bilen, og man ser ikke like langt.

 

Relékobling av lyktene, høyere (riktig) ladespenning, nye pærer, rengjøring av lykteglassene innvendig, så blir det bra lys..

 

Hm javel ja. Får prøve slenge på et par relèer. Har nye pærer, spenningsreg og ganske nye lykter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sikkert et multimeter. Mål spenningen på batteripolene på tomgang, med lysene på, deretter måler du spenningen på nærlyset, på baksiden av pluggen på pæra. Har du mere enn 1 volt forskjell bør du montere relèer.

 

Inspiser lyktene nøye, gjennom glasset. Se om det er matte områder, spesielt ovenfor pæren. Krommen bør være nydelig! Hvis krommen er matt, bør du bytte ut lyktene, helst til nye, eller brukte, om du finner et par som er bra. Hovedlykter av anerkjent kvalitet er en selvfølge, dvs. Hella, Bosch etc. Ligg unna "pirat" lykter som f.eks. TYC eller Depo, som gjerne selges på Biltema etc.

 

Samtidig bør du sette inn pærer av høy kvalitet, fra f.eks. Philips, GE etc., og av typen som enten gir hvitere lys, eller som gir 50% mer lys (som det står på pakken). Disse gir faktisk bedre lys, og er verdt pengene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sikkert et multimeter. Mål spenningen på batteripolene på tomgang, med lysene på, deretter måler du spenningen på nærlyset, på baksiden av pluggen på pæra. Har du mere enn 1 volt forskjell bør du montere relèer.

 

Inspiser lyktene nøye, gjennom glasset. Se om det er matte områder, spesielt ovenfor pæren. Krommen bør være nydelig! Hvis krommen er matt, bør du bytte ut lyktene, helst til nye, eller brukte, om du finner et par som er bra. Hovedlykter av anerkjent kvalitet er en selvfølge, dvs. Hella, Bosch etc. Ligg unna "pirat" lykter som f.eks. TYC eller Depo, som gjerne selges på Biltema etc.

 

Samtidig bør du sette inn pærer av høy kvalitet, fra f.eks. Philips, GE etc., og av typen som enten gir hvitere lys, eller som gir 50% mer lys (som det står på pakken). Disse gir faktisk bedre lys, og er verdt pengene.

 

 

Kunne ikke vært mer enig:)

 

Hadde så elendige lys på Golfen da jeg kjøpte den at det var bortimot farlig å kjøre når det var mørkt.

En skikkelig oppgradering av alt av ledningsnett, rele`er, 15volts spenningsregulator og nye hovedlykter med Philips pærer gjorde susen.

Jeg tipper jeg har like godt om ikke bedre lys enn mange nye biler, og det har kostet meg kanskje 1000.- for alt bortsett fra lyktene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.