#1 Skrevet November 14, 2007 Hva er det som styrer magnetventilen som ligger i forbindelse med kullfilteret på en 2L 8v ABK-motor? Har testet ventilen og den fungerer som den skal dersom jeg mater den med 12v direkte, men fungerer ikke når den står tilkoblet ledningsnettet i bilen. Denne skal vel være aktiv når motoren er varm, så antar det må være en temp-føler i forbindelse med dette? Får trykk på tanken takket være denne luringen, så skulle gjerne fått fikset problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 14, 2007 Er vel motorstyreenheten som tar seg av taktventilen og styrer denne avhengig av motorens driftstilstand. Derimot kan det hende ventilen alikevel er defekt eller at aktiv kullfilter er tett/gammelt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 15, 2007 Regnet forsåvidt med at det var ECU som styrte denne, men den på sin side må jo vite driftstempratur på motoren. Iom jeg har hatt andre småproblemer (jukser og mister kraft), så lurte jeg på om det kan ha noe sammenheng med temp-måleren som står på vannslangen inn på høyre side av toppen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 15, 2007 Hvilken funksjon har forresten temp-føleren som sitter på vannslangen? Skal det skje noe dersom jeg kobler fra denne? Testet i stad, og den gikk helt likt som når den er tilkoblet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 20, 2007 Gir denne et lite løft. Noen som kan svare på noe av dette? Det at motoren jukser og mister kraft er nå utbedret (dårlige loddinger i releét til motorstyringa) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...