#1 Skrevet November 14, 2007 Det har skjedd meg noen ganger tidligere. Bilen starter, men dør ut i løpet av 0,5-1 sek. I dag tidlig måtte jeg starte den 6-7 ganger før den startet. Etterpå normalt. Noen som har ett tips om hva det kan være. Det gjelder en A6 1,9tdi 130PD 2002. Gått 158 000km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 14, 2007 Det har skjedd meg noen ganger tidligere. Bilen starter, men dør ut i løpet av 0,5-1 sek. I dag tidlig måtte jeg starte den 6-7 ganger før den startet. Etterpå normalt. Noen som har ett tips om hva det kan være. Det gjelder en A6 1,9tdi 130PD 2002. Gått 158 000km. Lyser ikke en nøkkel i instrumentene? Høres ut som startsperra slår inn... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 14, 2007 Lyser ikke en nøkkel i instrumentene? Høres ut som startsperra slår inn... Nopp. Alt normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 14, 2007 Er dette noen som begynte når det ble kaldt ute? Kan være feil på glødeplugger! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 14, 2007 Er dette noen som begynte når det ble kaldt ute? Kan være feil på glødeplugger! Har hatt problemer tidligere også, men da startet den på 2. forsøk. Når jeg tenker meg om lyste denne nøkkelen på en kjøretur, men biler gikk normalt. Startet opp igjen normalt etterpå. Kanskje problemer med lesespolen? Minnes at jeg har lest at det kan være kontaktproblemer i spolen. Tror jeg da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 14, 2007 Kanskje problemer med lesespolen? Minnes at jeg har lest at det kan være kontaktproblemer i spolen. Tror jeg da. Gikk inn å lodda kontakten til den spolen på min A4, og på en kompis sin A8.. Funka knirkefritt etter det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 14, 2007 Du finner mer info rundt det her : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15397&highlight=startsperre+a4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 14, 2007 Tusen takk folkens for fine svar. Tenker jeg drar å leser ut no koder og evt. lodder litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 14, 2007 Om du har flere nøkler til bilen kan du sjekke om den er like ille med en annen nøkkel. Er den det er det nok lesespolen som har dårlig kontakt e.l Feilkoden vil da ofte være ala: Lesespole D1 signal for svakt. Er den derimot helt ok med en annen nøkkel er det selve nøkkelen som må skiftes. Er nøkkelen defekt er feilkoden ofte ala: Nøkkel, signal for svakt, ikke berettiget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 14, 2007 Om du har flere nøkler til bilen kan du sjekke om den er like ille med en annen nøkkel. Er den det er det nok lesespolen som har dårlig kontakt e.l Feilkoden vil da ofte være ala: Lesespole D1 signal for svakt. Er den derimot helt ok med en annen nøkkel er det selve nøkkelen som må skiftes. Er nøkkelen defekt er feilkoden ofte ala: Nøkkel, signal for svakt, ikke berettiget. Takker og bukker for hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 10, 2007 Kan se ut som om lodding av stikkene til lesespolen gjorde susen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...