Sports ratt fra cab, s2 osv..

Anbefalte innlegg

Må jeg ha et nav i tilegg til rattet på min Audi 80 Typ89? Er det ikke bare å skru på slik som det originale?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ett slik ratt på min typ89 90. Det passer helt fint på og alt sånt, MEN lager en skrapelyd når jeg ratter :(

 

Siden bilen for tiden står på klosser, har jeg ikke tatt meg bryet og sjekka hva som lager lyden, og hva som eventuelt må gjøres for å fikse det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men har du noe nav eller noe i mellom, ser på bilder fra biler som har dette rattet at det ser ut som det sitter en belg bak rattet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stakk ut å knipsa ett bilde

Sånn ser det ut :)

ratt.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge:D

 

Men den belgen, er det et nav eller hva? Må man ha den, ser jo bedre ut men har den en funksjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ut som det bildet av rattet som du la ut allerede har navet. Jeg skjønner ikke spørsmålet... :confused:

 

Hvis det er så at du har rattet men ikke navet så har jeg 2 stk nav til T89/B4 til overs, som da passer det 3-ekede sportsrattet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstod ikke spørsmålet helt jeg heller, hehe!!! Saken er at jeg aldri har skrudd av et slik ratt, og på mitt ratt er det jo ikke noe i mellom rattet og dashen så derfor viste jeg ikke om det var noe ekstra på et sportsratt eller hva, har jo sett den "gummibelgen" som man ser på bildet til Rune her.. Fikk tak i et ratt i dag, komplett... Kommer vel snart i posten håper jeg ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja altså jeg har jo den, men allikevel er det noe som ligger en plass og lager en metall-mot-plast-skrapelyd :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det på min coupe...

Subber bitte bitte litt, men ikke noe plagsomt :)

coupe 7.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt O.T : Den skrapelyden dere sier dere har i rattene deres det kan nok sikkert komme av den lille pinnen som gir kontakt til pærten.. Det er liten pinne som ligger på flata på den delen av rattstammen som sitter i dashen (kommer ikke på noe godt navn for den).. Altså en liten metallpinne som sitter på rattet, smør på litt fett mellom rattet der denne pinnen er så er dere nok kvitt skrapingen tipper jeg.. Hadde samme greia på min, så det kan jo være det som lager lyden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det Knut..

 

Uansett, jeg har ikke lyden lenger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har muligens et slikt ratt å selge igjen om kun få dager. Vel og merke dersom alt går etter planen.

 

Venter bil m sånnt ratt, kanskje i slutten av uka. Time will show

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.