Hvilken oljetype? HASTER!!

Anbefalte innlegg

Skal bytte olje på motor og diff på min a4 quattro.

Lurer litt på hvilken oljetype jeg burde gå for på motoren,(helsyntetisk?) vurderer å handle på biltema.

Hvilken viskositet er best, tenker da på olje som kan egne seg som helårsolje.

Når det gjelder diffolje... er der noe spes jeg må se etter da, eller er det egne typer som er "allround-olje"?

Håper på kjappe svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helsyntetisk olje på alt.

Girkassen skal ha GL-4, differensialen bak skal ha GL-5. Disse går IKKE om hverandre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helsyntetisk olje på alt.

Girkassen skal ha GL-4, differensialen bak skal ha GL-5. Disse går IKKE om hverandre.

Ok, takk.:) Hva med motorolje da? den må ikke være for tykk i vinter vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helsyntetisk olje på motoren også, f.eks. 5W-40, 0W-40 eller lignende.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helsyntetisk olje på motoren også, f.eks. 5W-40, 0W-40 eller lignende.. :)

Takker så mye for det! Da kan jeg dra og handle uten å føle meg som vinglepetter.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. Biltemaolje. Kjenner til to tilfeller der Biltema sin syntetiske 5W-40 har ført til lekkasje rundt simmerringen på veiva mot girkassen. Om dette er oljen sin feil er uvisst, men jeg er blitt skeptisk.

Europris selger Fina First 5W-40 til 200,- for 4 liter. Er en fullt brukbar olje.

Men som nevnt før, det første du må gjøre er å skifte strammehjulet ditt om det ikke roterer. Skift reima også i samme slengen, koster ikke mange kronene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stjeler posten din litt;) hehe

Når vi er inne på det med olje, A4'n (1.8T) blir trimma emd gt28rs for tida..er det smart og bruke castrol 60 10? eller vil dere anbefale andre oljer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Castrol 10W-60 går fint om sommeren. Om vinteren ville jeg valgt 5W-40 eller 5W-50, oljer med VW502.00 spec.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. Biltemaolje. Kjenner til to tilfeller der Biltema sin syntetiske 5W-40 har ført til lekkasje rundt simmerringen på veiva mot girkassen. Om dette er oljen sin feil er uvisst, men jeg er blitt skeptisk.

Europris selger Fina First 5W-40 til 200,- for 4 liter. Er en fullt brukbar olje.

Men som nevnt før, det første du må gjøre er å skifte strammehjulet ditt om det ikke roterer. Skift reima også i samme slengen, koster ikke mange kronene.

Hvorfor må strammehjulet byttes? tror ikke jeg har noen problemer med det.: klø :

Tenkte jeg ihvertfall skulle bytte oljefilter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange desiliter olje går på i motoren? Holder 4 liter?

Og hvor mange desiliter går med i diffen? 2 liter?

Mye går på i girkassa?

Håper på kjappe svar, da det haster...

Takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haster ikke så mye nå lenger, har kjøpt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.