Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en audi 100 2,0l 89 mod avant, for ca 3 uker siden knakk festet på clutchen og bilen ble slept til en kompis, men gikk for egen maskin på veg hjem. i går og i dag fikk jeg fiksa den. men siden batteriet var dødt så fikk jeg ikke startet den. reiste så og kjøpte nye vinterdekk og hentet meg en hjelpestarter. skiftet så dekk, satte hjelpestarteren på, men nei. bilen startet ikke. så jeg fikk en kompis til å slepe meg, og da startet den nesten med en gang. kjørte rolig tilbake og lot bilen gå til den var varm. MEN når jeg skulle til å kjøre, så satte jeg bilen i gir og ga litt gass så stoppa den tvert. vridde om nøkelen men fikk ikke start. så jeg fikk dyttet den ned en bakke for å starte den, og bilen startet og gikk opp til ca 1500 rpm og døde, prøvde igjenn men da låste nesten motoren seg. hjula sto ikke, men nesten.

Nå har jeg kjørt gammal audi siden jeg fikk lappen, hadde en volvo som jeg bytta til meg mot en ps one en gang men ellers så har alt vært audi. er det noen som enten har en motor til salgs eller tror de vet hva som kan være feil på den jeg har? så er alle råd hjertelig velkommne.

Hilsen

Tor Ove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ihvertfall si at det er ikke motoren som er defekt.. ;)

Sjekk koblinger, sikringer (spesielt de som sitter på "kanten" av sikringsboksen!), tenningssystem, bensintilførsel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ihvertfall si at det er ikke motoren som er defekt.. ;)

Sjekk koblinger, sikringer (spesielt de som sitter på "kanten" av sikringsboksen!), tenningssystem, bensintilførsel.

Takk for svaret.

bensintilførselen tror jeg er i orden (lukta bensin) den gikk fint på tomgang da, litt jaging men den var sånn før også. kan reg reima ha hoppa? jeg kikka inni fordeler lokket og der ser det ut som om gnisten "hopper" skal få tak i dette i morgen samt pluggledninger.

Hilsen

Tor Ove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst, skaff deg et batteri som er ok. Deretter sjekker du om dynamoen lader.

Etterpå kan du se på motoren ;)

BTW. Har du sjekket at motoren din har skikkelig jordforbindelse til karosseriet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

batteriet er nytt, dynamoen er nyoverhalt. så jeg tror ikke problemet ligger der. noen andre forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag fikk jeg svogern min til å slepe bilen hjem mens jeg var på jobb, han satte bilen i gir slap clutcen og vips bilen startet. han løsnet bilen og kjørte den hjem. nå går den uten problemer og det finnes ikke antydninger til tull.

heia audi. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.