Trenger hjelp til å ta av deksel

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg holder på å installere alarm og fjernstyrt sentrallås i A6 C4en min, og trenger litt hjelp til å demontere ett deksel. Er jo helt idiotiske måter disse dekslene i disse bilene er satt fast. Har allerede ødelagt listene nederst langs dørene. De som skjuler overgangen mellom teppet og karosseri nederst med dørene.

Det dekselet jeg trenger hjelp til er det som er fremderst ved fremdørene. Det sekselet som er omtrent der som panser åpneren er. Alle ledningene jeg trenger ligger jo bak der, og jeg får det fa** meg ikke av... Noen som har tatt av dette dekselet tidligere som kan gi meg en detaljert beskrivelse. Hvis dere ikke skjønner hvilket deksel det er snakk om kan jeg ta bilde av det i mårå!

Takker for hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du mener det som ligger fra lista på gulve og opp til dasjborde, og er rett ved panser åpnern.. Det er en liten propp som står i et skrue hull der, litt vansklig å se, vipp ut den å ta av skruen.. Du trenger ikke å ta av panser åpnern mener jeg, ikke helt sikker.. Så hjelper det hvis du tar av lista nede på gulve, for den ligger med overlapp på det andre deksele hvis jeg ikke husker helt feil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du mener det som ligger fra lista på gulve og opp til dasjborde, og er rett ved panser åpnern.. Det er en liten propp som står i et skrue hull der, litt vansklig å se, vipp ut den å ta av skruen.. Du trenger ikke å ta av panser åpnern mener jeg, ikke helt sikker.. Så hjelper det hvis du tar av lista nede på gulve, for den ligger med overlapp på det andre deksele hvis jeg ikke husker helt feil..

Stemmer det, enklere hvis du løsner lista langs døra, så er det bare å dra ut dekslet når du har løsnet skruen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg har prøvd dette, men syns å huske at den hang i ett eller annet fra undersiden og. Men jeg skal se om ikke jeg greier å få det av!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må løsne terskellist, (av med dekklist og ut med skruer ned i kanal) og ta ut skruen Fredrik nevner. Deretter er det 'bare' å dra den rett ut bakover, men ta tak langt oppe, den knekker lett i overgangen. Åpneren kan for så vidt stå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.